Po wygenerowaniu deklaracji korygującej VAT-UEK wciśnij przycisk Dane deklaracji w celu sprawdzenia, jakie dane pojawiły się na deklaracji.
Sprawdź w odpowiedniej zakładce czy potrzebne dane zostały wykazane.
Jeżeli w oknie Dane dla VAT-UEK nie widzisz żadnych danych, wykonaj następujące czynności:
-
Upewnij się, że poprawnie wprowadziłeś dokumenty, które wpływają na korektę:
- Sprawdź, czy wskazałeś na dokumentach poprawny okres rejestru VAT
- Sprawdź, czy użyłeś prawidłowych rejestrów VAT
- Sprawdź, czy w dokumentach po prawej stronie rejestru masz prawidłowe zaznaczenie w kolumnie UE
- Sprawdź, czy kontrahent użyty na dokumencie ma w kartotece zaznaczoną opcję Zarejestrowany w VIES
Uwaga! Po zmianie zaznaczenia opcji Zarejestrowany w VIES w kartotece kontrahentów należy w dokumencie ponownie wybrać kontrahenta i zapisać dokument. |
- Jeżeli dokumenty, które wpływają na korektę znajdują się w buforze, upewnij się, że przy generowaniu deklaracji zaznaczyłeś opcję Uwzględnij bufor
- Sprawdź, czy istnieje wygenerowana i zatwierdzona podstawowa deklaracja VAT-UE za korygowany okres.
Deklaracja VAT_UE musi zostać zatwierdzona przed dokonaniem zmian w dokumentach, które mają zostać wykazane na deklaracji korygującej VAT_UEK. |
Sposoby rozwiązania problemów powodujących brak danych w deklaracji VAT-UEK
- Jeżeli w dokumentach wpływających na korektę znajdują się błędne dane, popraw dokumenty, a następnie przelicz deklarację VAT-UEK klikając przycisk Oblicz
- Jeżeli wygenerowałeś deklarację VAT-UEK bez uwzględnienia dokumentów z bufora, wybierz w deklaracji przycisk Operacje>Parametry wyliczenia deklaracji, zaznacz opcję Uwzględnij bufor i kliknij Oblicz
- Jeżeli nie istnieje wygenerowana deklaracja podstawowa VAT-UE za korygowany okres, przywróć stan dokumentów sprzed korekty, a następnie wygeneruj i zatwierdź deklarację VAT-UE. Po zatwierdzeniu deklaracji VAT-UE i dokonaniu w dokumentach zmian, które mają zostać wykazane na deklaracji korygującej, wygeneruj deklarację VAT-UEK.
- Jeżeli istnieje wygenerowana, ale niezatwierdzona deklaracja podstawowa VAT-UE za korygowany okres, przywróć stan dokumentów sprzed korekty, a następnie zatwierdź deklarację VAT-UE. Po zatwierdzeniu deklaracji VAT-UE i dokonaniu w dokumentach zmian, które mają zostać wykazane na deklaracji korygującej, wygeneruj deklarację VAT-UEK.
Jeśli wprowadziłeś już dokumenty, które mają być wykazane w deklaracji VAT_UEK i nie chcesz ich usuwać, możesz na czas wygenerowania i zatwierdzenia deklaracji podstawowej VAT_UE, zmienić we wprowadzonych dokumentach okres rejestru VAT na Bez okresu, a po zatwierdzeniu deklaracji VAT_UE zmienić okresu rejestru VAT z powrotem na właściwy. |
5. Jeżeli istnieje wygenerowana i zatwierdzona deklaracja VAT-UE za korygowany okres oraz sprawdziłeś inne możliwe przyczyny braku danych w deklaracji, a korekta deklaracji VAT-UEK nie pokazuje żadnych danych, zatwierdzenie deklaracji VAT-UE mogło zostać wykonane już po wprowadzeniu w dokumentach zmian wpływających na korektę. W takiej sytuacji deklaracja VAT-UEK nie wykaże żadnych zmian. W celu rozwiązania powyższego problemu:
- Usuń zatwierdzoną deklarację VAT-UE wybierając w deklaracji Operacje > Usuń deklarację
- Pojawi się komunikat: Program usunie wskazane deklaracje. Jeśli do deklaracji istnieje e-Deklaracja lub JPK zostaną one również usunięte. Jeśli chcesz usunąć deklarację wybierz OK. Po usunięciu deklaracji pojawi się komunikat o jej usunięciu.
- Po usunięciu nieprawidłowo zatwierdzonej deklaracji VAT-UE przywróć stan dokumentów sprzed korekty, a następnie wygeneruj i zatwierdź deklarację VAT-UE. Po zatwierdzeniu deklaracji VAT-UE i dokonaniu w dokumentach zmian, które mają zostać wykazane na deklaracji korygującej, wygeneruj deklarację VAT-UEK.
Jeżeli e-Deklaracja do nieprawidłowo zatwierdzonej deklaracji VAT_UE została już wysłana na bramkę Ministerstwa Finansów, program nie pozwoli jej usunąć. |
W takiej sytuacji usunięcie deklaracji będzie możliwe wyłącznie po usunięciu lub przeniesieniu do innego folderu plików z informacją o wysyłce deklaracji znajdujących się w folderze Bramka w lokalizacji wskazanej w oknie Ustawienia > Konfiguracja współpracy > Współpraca z e-Deklaracje.
Usunięcie tych plików spowoduje bezpowrotną utratę informacji o wysyłce deklaracji, dlatego w razie konieczności usunięcia deklaracji, zalecane jest przeniesienie ich do innego folderu.
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności
__________________________________________________________________________________________________________