Zgodnie z przepisami należy ewidencjonować godziny wejścia i wyjścia pracowników. Poniżej wyjaśniamy jak doprowadzić do wyświetlania tych godzin na MKP w R2Płatniku (opcja dostępna dla każdej wersji licencji). Szczegółowe ewidencjonowanie zdarzeń wejścia i wyjścia dostępne jest dla posiadaczy licencji PRO/Profesjonalnej oraz modułu RCP i wyjaśnione jest w instrukcji: Ewidencja czasu pracy - Symfonia R2Płatnik - Symfonia Pomoc Online.
1. Założenie odpowiedniego kalendarza:
Pierwszą czynnością w programie będzie założenie lub modyfikacja kalendarza. Do celów wyświetlania godzin potrzebujemy zdefiniować Godz./dzień oraz Nominalna godz. wejścia. Poniżej przedstawiamy proces przygotowania przykładowego kalendarza dla niestandardowego zatrudnienia.
Wszystkie pozostałe parametry kalendarza należy odpowiednio zdefiniować zgodnie z instrukcją Kalendarze - Symfonia R2Płatnik - Symfonia Pomoc Online.
2. Ustawienia firmy: Jeżeli mamy już przygotowany kalendarz, wchodzimy do ustawień naszej firmy poprzez ikonę lub klikając Zbiory -> Wybór firmy i ustawiając się na Pozycji przy odpowiedniej firmie. Następnie klikamy Parametry -> Karta pracy -> zaznaczamy Włącz opisy dni pracy i klikamy OK na dole.
3. Wypełnienie karty pracy:
Mając poprawnie ustawiony kalendarz oraz włączone opisy dni, udajemy się do miesięcznej karty pracy. Zakładamy nową kartę, przypisujemy odpowiedni kalendarz, uzupełniamy przyciskiem i zapisujemy.
Jak widać na załączonym filmie, godziny wejścia i wyjścia wyświetlają się teraz na dole.
Program dodaje ilość Godz./dzień do nominalnej godziny wejścia z kalendarza. Po wypełnieniu KP godziny można modyfikować w razie potrzeby dla każdego dnia osobno. Dodatkowo możemy uzupełnić opis dnia, jeżeli sytuacja tego wymaga, czy należałoby np. zanotować wyjaśnienie wcześniejszego wyjścia z pracy.
Z pozycji drukarki, możemy od teraz drukować karty pracy z opisem, dzięki czemu wszystkie godziny wejścia i wyjścia oraz opisy pokażą się nam na zestawieniu.
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności
__________________________________________________________________________________________________________