Dotyczy programów R2Płatnik: Ekonomiczny, Uniwersalny, Profesjonalny
Wraz ze stale rozwijającymi się standardami bezpieczeństwa w sieci firma Microsoft podjęła decyzję o wymuszeniu dwuetapowego uwierzytelniania dla skrzynek mail postawionych na serwerach z rodziny Microsoft tj.: Microsoft365, outlook.com, hotmail.com. W R2Płatnik wdrożyliśmy rozwiązanie pozwalające na używanie tego rodzaju uwierzytelniania.
Aby ustawić skrzynkę pocztową z uwierzytelnianiem OAuth wymagane jest pobranie aktualizacji 10.10.1. Po ponownym uruchomieniu programu, logujemy się na konto ADMIN lub inne posiadające uprawnienia administratora. W zakładce Ustawienia->Środowisko->Internet pojawią się nowe opcje sposobu wysyłki.
Najbezpieczniej jest wybrać MSGraph, opcja MSSMTP może być czasami nieudostępniona w domenie firmowej lub na koncie Microsoft.
Poniżej sposobu wysyłki znajdziemy pole ClientID. Nie ma potrzeby uzupełnienia tego pola. Służy ono do ustawienia obsługi innej aplikacji dostępowo-pośredniczącej niż domyślnie używanej przez R2Płatnik.
Po wciśnięciu przycisku "Autoryzuj program R2Płatnik na swoim koncie Microsoft" powinien pokazać się komunikat:
Przedstawiony w komunikacie kod należy zapisać, będzie nam potrzebny w kolejnym kroku (kod powinien domyślnie skopiować się do schowka). Po wciśnięciu przycisku TAK otworzy się nasza domyślna przeglądarka z oknem do wpisania wcześniej wyświetlonego kodu:
Po uzupełnieniu kodu i wciśnięciu przycisku Dalej zostaniemy poproszeni o zalogowanie się do konta Microsoft (jeśli już jesteśmy zalogowani, przejdziemy automatycznie do kolejnego kroku).
Po wpisaniu danych konta zatwierdzamy żądanie uprawnienia do aplikacji.
Po zaakceptowaniu pojawi się okno z informacją o poprawnym przypisaniu aplikacji do konta.
Możemy już zamknąć przeglądarkę i wrócić do programu R2Płatnik, gdzie pojawią się dane konta Microsoft.
Od teraz możemy wysyłać maile z programu R2Płatnik przez konto pocztowe Microsoft używając zabezpieczeń OAuth.
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności