Dotyczy produktów:
Symfonia Finanse i Księgowość 2023.2
Symfonia ERP Finanse i Księgowość 2023.2
Problem:
Podczas tworzenia Rozliczenia Międzyokresowego Kosztów ( RMK ) można napotkać komunikat :
Rozwiązanie:
Problem zostanie całkowicie rozwiązany w najbliższej wersji - 2024.
Bezpośrednim obejściem jest wykonanie operacji utworzenia RMK na innym użytkowniku, oraz nie sortowanie po kolumnie: 'Konto / Nr ewidencyjny'.
Należy przy tym zwrócić uwagę ,że ostatnie ustawienie sortowania użytkownika jest zapamiętywane, więc jeśli użytkownik posortuje po kolumnie 'Konto / Nr ewidencyjny' to każde kolejne wejście będzie obarczone ponownie powyższym komunikatem w związku z czym ( po wcześniejszym wykonaniu kopii bezpieczeństwa ) przy użyciu poniższego skryptu istnieje możliwość usunięcia zapisanego sortowania.
DELETE FROM Common.UserSettings WHERE settingKey = 'RMK_RmkPlanCreationComponentView_RmkPlanCreationGrid' AND app = 'FKF'
Powyższy skrypt powoduje przywrócenie domyślnych ustawień tego konkretnego okna (w tym sortowania), dla wszystkich użytkowników aplikacji.
Jeżeli jest potrzeba usunięcia ustawień per użytkownik to skrypt powinien wyglądać:
DELETE FROM common.UserSettings WHERE settingKey = 'RMK_RmkPlanCreationComponentView_RmkPlanCreationGrid' AND app = 'FKF' AND userId = xxx
gdzie xxx to identyfikator użytkownika - kolumna `Id` z tabeli `SSCommon.STUsers`.
To usunięcie jest bezpieczną operacją, ponieważ powoduje jedynie przywrócenie domyślnych ustawień okna Tworzenia w RMK (typu sortowanie, szerokość/wysokość okna, itp.) - nie wpływa na dane.
Instrukcja w jaki sposób wykonać skrypt na bazie danych dostępna w linku: Instrukcja wykonania skryptu SQL na bazie danych
Instrukcja w jaki sposób wyświetlić ID usera wraz z jego loginem dostępna w : wyświetlanie ID oraz LoginName użytkownika.
___________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności
___________________________________________________________________________________________________________