Podczas importu dokumentów do programu Symfonia Finanse i Księgowość istnieje możliwość uzgodnienia danych. Operacja ta ma na celu powiązanie właściwego typu dokumentu, rejestru VAT, kontrahenta, z danymi przychodzącymi z importu, co przy późniejszych importach danych usprawnia pracę.
W sytuacji, gdy podczas importu dane zostały błędnie uzgodnione, możesz usunąć nieprawidłowe powiązania. Usunięcie uzgodnienia oznacza, że podczas następnego importu program poprosi o ponowne uzgodnienie danej informacji.
W celu usunięcia niepoprawnych lub niepotrzebnych uzgodnień wejdź w menu Firma > Import specjalny>Uzgodnienia
Otworzy się okno Dokonane uzgodnienia pozycji.
Z rozwijanej listy w polu Nazwa profilu wybierz profil, dla którego chcesz sprawdzić uzgodnienia.
Następnie w polu Nazwa uzgodnienia z rozwijanej listy wybierz rodzaj uzgodnienia, które chcesz usunąć.
W oknie pojawią się informacje o zapisanych uzgodnieniach.
W kolumnie Klucz nadawcy widać identyfikator (skrót, numer, nazwę itp.) uzgodnionej pozycji po stronie importowanego pliku. W kolumnie Uzgodniona pozycja widać identyfikator (skrót, numer, nazwę itp.) uzgodnionej pozycji w programie odbierającym dane. Dla niektórych typów uzgodnień może być tam prezentowana dodatkowa informacja, np. oprócz numeru w kartotece również nazwa kontrahenta lub nazwa rejestru VAT.
W celu usunięcia uzgodnienia kliknij odpowiednią pozycję. Wybrane uzgodnienie podświetli się na niebiesko. Podświetlone uzgodnienie możesz usunąć klikając przycisk Usuń.
W programie jest możliwość zbiorczego usunięcia uzgodnień. Aby usunąć kilka uzgodnień jednocześnie należy użyć skrótu CTRL+SHIFT+strzałka w dół i zaznaczyć wszystkie błędne uzgodnienia i kliknąć Usuń.
Usunięte połączenia będzie można utworzyć na nowo przy następnym imporcie danych.
Pamiętaj! Opcja Usuń – powoduje usunięcie zaznaczonych uzgodnień danych. Nie powoduje to usunięcia jakichkolwiek zaimportowanych danych, a tylko informacji o połączonych pozycjach (np. zastosowanych typach dokumentów lub rejestrów VAT). Usunięte połączenia będzie można utworzyć na nowo przy następnym imporcie danych. |
Uwaga! Usunięcie np. błędnie uzgodnionych pozycji w kartotece kontrahentów nie powoduje żadnych zmian w dokumentach zaimportowanych, w szczególności nie poprawia błędnego numeru kontrahenta w dokumentach w buforze (należy to poprawić ręcznie). Powoduje tylko to, że podczas następnego (lub ponownego) importu program ponownie poprosi o uzgodnienie tej pozycji kartoteki. |
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności
__________________________________________________________________________________________________________