Jeśli będziesz chciał wysłać PIT-y mailem należy w programie Symfonia R2Płatnik skonfigurować serwer poczty SMTP. Zrobisz to w menu Ustawienia -> Środowisko, zakładka Internet:
Skonfiguruj serwer zgodnie z wytycznymi poczty z jakiej korzystasz (każdy dostawca serwera pocztowego musi mieć rozpisaną konfigurację, która zwykle jest dostępna w internecie), dane dostępowe wpisz do programu, pola z sekcji SMTP z programu R2Płatnik opisane są w instrukcji LINK
Dodatkowo przycisk „?” pozwoli wysłać maila testowego aby sprawdzić poprawność konfiguracji wysyłki.
Możesz wybrać „Domyślny program pocztowy” aby Symfonia R2Płatnik korzystał z ustawień programu pocztowego zainstalowanego na komputerze np. Outlooka lub Thunderbirda:
Od wersji programu 10.10.1 dodana została też obsługa wysyłki maili z użyciem konta Microsoft:
Szczegółowe informacje są opisane tutaj: [R2P] Autoryzacja dwuetapowa e-mail OAuth Microsoft w programie R2Płatnik – Symfonia - Centrum pomocy
Uwaga!
Ustawienia w Ustawienia -> Środowisko, zakładka Internet są globalne, dla wszystkich użytkowników. Jeśli jest więcej użytkowników w programie i korzystają z różnych maili to zalecamy, abyś ustawił serwer pocztowy przy danym użytkowniku programu:
Dzięki ustawieniu parametrów poczty w tym miejscu każdy użytkownik będzie mógł korzystać ze swojego adresu podczas wysyłki maili.
Aby wygenerować PIT-y również w formie PDF musimy mieć zaznaczone stosowne opcje w menu Ustawienia -> Ustawienia kadrowe:
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji