26-27 października 2024, TFI Allianz przeprowadziło wewnętrzną migrację danych swoich klientów. W tym czasie komunikacja z TFI Allianz przez pliki lub API mogła być niedostępna z przyczyn technicznych leżących po stronie Allianz. Obsługa wymiany danych po migracji w systemach TFI Allianz wymaga aktualizacji systemu Symfonia ERP Kadry i Płace do najnowszej wersji 2024.h, w której został zmieniony mechanizm API PPK dla TFI Allianz.
Pierwsze otworzenie okna Zarządzanie PPK w wersji 2024.h uruchamia mechanizm automatycznej zmiany dostawcy API. Zmiana PPK API są widoczne w programie w 3 obszarach:
1. W oknie Ustawienia → Komunikacja → PPK → Połączenie zewnętrzne przez API → Wybór API powinna być pozycja Allianz PPK (fundusz Allianz SFIO PPK – d. Aviva SFIO PPK), która zastąpiła poprzednie API o nazwie Allianz PPK
2. W danych kadrowych firmy w zestawie Pracowniczy Plan Kapitałowy (PPK) w elemencie Umowa o zarządzanie PPK powinna być dodana nowa wartość z datą zmiany dostawcy, tj. pierwszego otworzenia okna Zarządzanie PPK z nową wartością w pozycji Nazwa instytucji - AVIVA TFI S.A. oraz nowym numerem umowy w pozycji Nr umowy PPK.
3. W danych kadrowych pracowników będących uczestnikami PPK w zestawie Pracowniczy Plan Kapitałowy (PPK) w elemencie Dane w instytucji powinna być dodana nowa wartość z datą zmiany dostawcy, tj. pierwszego otworzenia okna Zarządzanie PPK z nową wartością w pozycji Nr konta w instytucji.
W ciągu ostatnich kilku dni otrzymaliśmy zgłoszenia od naszych użytkowników, że nie w każdej firmie automatyczna migracja na nowego dostawcę PPK API powiodła się. Pojawiły się inne problemy techniczne dotyczące komunikacji z TFI Allianz, które mogły zaburzyć pobieranie danych pracowników z z instytucji, a w konsekwencji błędy podczas próby generowania wpłat PPK.
Zdiagnozowane problemy przy próbie generowania wpłat PPK do TFI Allianz za pośrednictwem API Allianz PPK (fundusz Allianz SFIO PPK – d. Aviva SFIO PPK).
I. Przy próbie wygenerowania wpłat PPK pojawia się komunikat o błędach dla pracowników: Employee has no PPK contract
Przyczyna:
Brak aktualizacji danych pracowników po zmianie dostawcy PPK API, nowe dane pracowników nie pobrały się z instytucji. W programie brak nowej wartości w elemencie Dane w instytucji.
Rozwiązanie:
- Zrób kopię bazy przed wprowadzeniem zmian.
- U pracowników, którzy nie mają pobranych nowych danych z instytucji wprowadź wczorajszą datę w w elemencie Dane w instytucji i zapisz zmiany. Punktem odniesienia jest dzień, w którym będziesz dokonywał tych zmian. Jeśli rozwiązanie zastosujesz 15.11.2024, to wartość kadrową zamknij z datą 2024-11-14.
- Przejdź do okna Zarządzanie PPK i pobierz dane z instytucji przyciskiem Importuj dane.
- powinien pojawić się komunikat o zaimportowaniu numeru PPK:
- W danych kadrowych pracownika powinny dodać się nowe Dane w instytucji.
- Możesz już wygenerować wpłaty.
II. Przy próbie wygenerowania wpłat PPK dla pracowników, którzy zakończyli zatrudnienie pokazuje się komunikat: Uczestnik nie jest zarejestrowany
Przyczyna:
Brak aktualizacji danych pracowników po zmianie dostawcy PPK API, nowe dane pracowników nie pobrały się z instytucji. W programie brak nowej wartości w elemencie Dane w instytucji.
Rozwiązanie:
- Wykonaj kopię bezpieczeństwa bazy danych.
- Zamknij program Symfonia ERP Kadry i Płace 2024.h.
- Pobierz załączony plik PPKFindEmployee.zip i rozpakuj go, jest on zabezpieczony hasłem - hasło do pliku: KIP2024.
- Po rozpakowaniu pliku będzie dostępny plik PPKFindEmployee.dll, który skopiuj do folderu instalacyjnego programu w wersji 2024.h do podkatalogu Dodatki.
- Uruchom program Symfonia ERP Kadry i Płace i zaloguj się do bazy.
- W programie pojawi się nowa opcja w menu: Dodatki → Symfonia → PPK wyszukaj pracownika
- Wybierz tę opcję PPK wyszukaj pracownika.
- W wywołanym oknie wybierz przycisk Wyszukaj pracownika i wskaż pracownika/pracowników, u których w oknie Zarządzanie PPK był błąd Uczestnik nie jest zarejestrowany.
- Po zatwierdzeniu wybranych osób system wyszuka pracownika w instytucji i pobierze dane do pozycji Nr konta w instytucji w elemencie Dane w instytucji.
- Po tej operacji możesz wygenerować wpłaty PPK do instytucji.
III. Przy próbie wygenerowania wpłat PPK dla pracowników pokazuje się komunikat: Nieprawidłowy 'Nr konta w instytucji'
Przyczyna:
Brak aktualizacji danych pracowników po zmianie dostawcy PPK API, nowe dane pracowników nie pobrały się z instytucji. W programie brak nowej wartości w elemencie Dane w instytucji.
Rozwiązanie:
Zaimportować dane z instytucji zgodnie z rozwiązaniem dla problemu nr I.
- Zrób kopię bazy przed wprowadzeniem zmian.
- U pracowników, którzy nie mają pobranych nowych danych z instytucji wprowadź wczorajszą datę w w elemencie Dane w instytucji i zapisz zmiany. Punktem odniesienia jest dzień, w którym będziesz dokonywał tych zmian. Jeśli rozwiązanie zastosujesz 15.11.2024, to wartość kadrową zamknij z datą 2024-11-14.
- Przejdź do okna Zarządzanie PPK i pobierz dane z instytucji przyciskiem Importuj dane.
- powinien pojawić się komunikat o zaimportowaniu numeru PPK:
- W danych kadrowych pracownika powinny dodać się nowe Dane w instytucji.
- Możesz już wygenerować wpłaty.
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji