Łączenie kontrahentów
Problem: Do kartoteki kontrahentów przez pomyłkę wprowadzono dwukrotnie tego samego kontrahenta. Na obu kontrahentów zostały wystawione dokumenty sprzedaży.
Rozwiązanie: Proszę wykonać raport Połączenie kontrahentów, zgodnie z poniższą instrukcją:
|
Raport dostępny jest tylko dla użytkownika Admin |
Proszę wejść w opcję Kartoteki => Raporty => rozwinąć System => Pomocnicze i odnaleźć raport Połączenie kontrahentów
Na raporcie proszę kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Wykonaj raport => Program uruchomi okno dialogowe
W polu Dołącz kontrahenta proszę wskazać błędnego/Zdublowanego/Powtórzonego kontrahenta, który ma zostać usunięty z kartoteki
W polu do kontrahenta proszę wskazać właściwego kontrahenta, który ma pozostać w kartotece
Po zatwierdzeniu operacji przyciskiem OK program przeniesie wszystkie dokumenty z kontrahenta wskazanego w polu Dołącz kontrahenta na kontrahenta wskazanego w polu do kontrahenta
Po przeniesieniu dokumentów, program wyświetli okno dialogowe proszące o podjęcie decyzji, czy usunąć kontrahenta.
Po wykonaniu powyższych operacji, w programie pozostał jeden kontrahent.