W programie Symfonia Kadry i Płace w katalogu raportów Zestawienia\Dla kierownika dostępny jest raport o nazwie Dla kierownika, który prezentuje dane stanowiące zestawienie kosztów wynagrodzeń pracowników za podany okres.
Dane prezentowane są z podziałem na pracownika za wskazany okres, a na końcu raportu znajduje się podsumowanie wartości po wszystkich pracownikach. Zestawienie zawiera niezbędne elementy do weryfikacji kosztów pracy, czyli wynagrodzenie brutto i netto z umowy o pracę oraz umów cywilnoprawnych, składki społeczne finansowane przez płatnika składek oraz łączne koszty wynagrodzeń.
Wynik raportu można wydrukować lub zapisać jako plik PDF.
Nie ma możliwości wykonania tego raportu w Excelu, ale podobne zestawienie można przygotować samodzielnie tworząc własny zestaw składników do raportu Karta wynagrodzeń.
Tworzenie zestawu składników do karty wynagrodzeń.
Wybierz menu Funkcje\Kartoteki\Zestawy elementów. W oknie Zestawy elementów rozwiń Pracownik – definicje, a następnie Karty wynagrodzeń. Zaznacz główny katalog Karty wynagrodzeń, z menu podręcznego poleceniem Nowy… dodaj nowy zestaw. W oknie Nowy katalog wpisz nazwę własnego zestawu składników, np. Koszty wynagrodzeń, a następnie potwierdź dodanie zestawu przyciskiem Utwórz.
Utworzony zestaw składników będzie na końcu listy zestawów karty wynagrodzeń.
Aby dodać elementy do zestawu, zaznacz własny zestaw składników Koszty wynagrodzeń i wybierz przycisk [+Dodaj] po prawej stronie okna.
W wywołanym oknie Dodawanie elementów kadrowo-płacowych wybierz zakładkę Kategorie, rozwiń Naliczenia.
Znajdź elementy, które chcesz dodać do własnego zestawu, a następnie kolejno dodawaj je do zestawu przyciskiem Dodaj.
Do weryfikacji łącznych kosztów płacy proponujemy dodać takie elementy zbiorcze, jak:
- kwota brutto (bez uwzgl. zasiłków),
- kwota brutto (z uwzgl. zasiłków)
- zasiłki opodatkowane (ogółem) (zawiera zasiłki pracowników etatowych)
- kwota netto
- przychód z umów cywilnoprawnych,
- zasiłki nieopodatkowane (ogółem) (zawiera zasiłki z umów cywilnoprawnych).
- kwota netto od umów cywilnoprawnych
- składka ZUS finansowana przez płatnika (zawiera składki na: ubezpieczenie społeczne, FGŚP, FP oraz FEP),
- łączne koszty wynagrodzeń (zawiera sumę elementów: kwota brutto (bez uwzgl. zasiłków), przychód z umów cywilnoprawnych, składka ZUS finansowana przez płatnika),
- łączne koszty płacy (stanowi sumę elementów kwota brutto (bez uwzgl. zasiłków) i składka ZUS finansowana przez płatnika)
Po dodaniu ostatniego elementu przyciskiem Zamknij powrócisz do okna Zestawy elementów z wybranym własnym zestawem i dodanymi elementami.
Podczas wydruku raportu Karta wynagrodzeniem należy wybrać ten własny zestaw składników i określić inne parametry wydruku, w zależności od potrzeb. Można również zapisać wynik raportu w MS Excel.
|
Jeśli chcesz dodać element a nie wiesz w jakiej kategorii się znajduje, wybierz menu Funkcje\Kartoteki\Elementy, wyszukaj element po nazwie i zaznacz go, z menu podręcznego wybierz polecenie Edycja … W oknie elementu wybierz zakładkę Składnik, w typie elementu sprawdzisz do jakiej kategorii jest przyporządkowany. |
|
W podobny sposób możesz utworzyć zestaw składników do raportów Lista płac, Podsumowanie wynagrodzeń zgodnie z instrukcją dostępną tutaj |
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.