Pracę z Symfonia 50cloud Finanse i Księgowość należy rozpocząć od utworzenia i zarejestrowania nowej firmy w programie lub dołączenia firmy zmigrowanej z Symfonia 2.0 Finanse i Księgowość.
Aby utworzyć nową firmy postępuj według poniższej instrukcji:
- Po uruchomieniu programu wybierz opcję Dodaj firmę, następnie z dostępnego menu wybierz Tworzenie nowej firmy i potwierdź przyciskiem Dalej
- W kolejnym oknie podaj parametry połączenia do silnika baz danych SQL.
W przypadku instalacji domyślnej :
- W miejscu Serwer znajdować się będzie nazwa komputera
- W miejscu Baza danych podaj nazwę dla swojej bazy. Nazwa podana w tym miejscu widoczna będzie tylko na serwerze SQL
- Zaznacz Logowanie Windows oraz przejdź Dalej
W przypadku instalacji zaawansowanej :
- W miejscu Serwer podaj nazwę instancji silnika SQL
- W miejscu Baza danych podaj nazwę dla swojej bazy. Nazwa podana w tym miejscu widoczna będzie tylko na serwerze SQL
- Podaj parametry połączeniowe do silnika SQL
|
Jeśli na liście serwerów nie pojawia się żadna wartość, sprawdź czy został zainstalowany silnik SQL Wejdź w menu Start oraz Uruchom aplikację Usługi. Następnie odnajdź usługę o nazwie Microsoft SQL Server. Jeśli usługi nie ma na liście, uruchom ponownie komputer oraz zainstaluj z obrazu płyty instalacyjnej Symfonia 50C silnik baz danych SQL Server.
|
- W kolejnym oknie Firma, podaj nazwę tworzonej bazy, nazwę skróconą, numer NIP oraz przejdź dalej.
Uwaga! Podane dane muszą być zgodne z danymi firmy, na które została wydana licencja do Symfonia 50cloud Finanse i Księgowość. |
- W oknie Rejestracja licencji w sekcji Numery seryjne podaj otrzymaną licencję, w polu Numer klienta podaj swój indywidualny 8-znakowy numer klienta. Całość potwierdź przyciskiem Załóż firmę
|
Rejestracja programu wymaga dostępu do internetu. Jeżeli wraz z licencją na Symfonia 50cloud Finanse i Księgowość (F50) otrzymałeś numery seryjne na inne moduły np. e-Deklaracje (EDX), e-Przelewy (EPF) - wprowadź wszystkie otrzymane numery, jeden pod drugim w sekcji Numery seryjne. |
|
W przypadku pracy wielofirmowej, licencję zarejestruj tylko na firmie z danymi Biura Rachunkowego, a w pozostałych firmach za pomocą Administracja > Licencje > Zmień użycie licencji wskaż bazę zawierającą licencję wielofirmową.
|
|
Jeśli kontynuujesz zakładanie firmy bez rejestracji, utworzona firma będzie aktywna przez 30 dni. W tym czasie należy dokonać rejestracji z Administracja > Licencje > Zarejestruj licencje. |
- W następnym etapie rozpocznie się proces zakładania firmy, który może potrwać kilka minut.
- Po zakończeniu zakładania firmy wybierz przycisk Zakończ.
- Następnie z listy firm wybierz utworzoną firmę i przycisk Uruchom. Przy pierwszym logowaniu program może poprosić o utworzenie hasła. W miejscu Nowe hasło oraz Potwórz nowe hasło wpisz wybrane przez siebie hasło, zgodne z wymogami.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.