Jeżeli rozpoczynasz pracę w programie i konieczne jest wykazanie w rejestrze VAT dokumentów z poprzednich okresów sprawozdawczych, możesz postąpić według poniższej instrukcji:
Sposób 1
Jeżeli potrzebujesz wyłącznie zapisu w rejestrze VAT:
- Wprowadź odpowiedni dokument z wypełnionym rejestrem VAT - na zakładce Rejestr
- W oknie wprowadzania dokumentu dekret podstawowy wystornuj (storno czerwone) w zapisie równoległym - w ten sposób nie będą wykazywane obroty na kontach użytych w dekretach.
Możesz dla potrzeb takich operacji stworzyć osobny typ dokumentów, żeby odróżnić je od pozostałych faktur, ale jest to rozwiązanie opcjonalne
Sposób 2
Jeżeli potrzebujesz zapisu w rejestrze VAT oraz przeksięgowania na kontach:
- Wprowadź odpowiedni dokument z wypełnionym rejestrem VAT - na zakładce Rejestr
- W oknie wprowadzania dokumentu dekret podstawowy wykaż wyłącznie w wysokości potrzebnej do wykonania przeksięgowań
|
Uwaga!
W momencie zapisywania takiego dokumentu program będzie pokazywał komunikat, że Kwota do zapłaty z rejestru nie zgadza się z kwotą dokumentu, ponieważ kwota dokumentu i kwota do zapłaty będą różne.
Aby je ujednolicić należy w zakładce Rejestr w pozycji Kwota nie wchodząca do rejestru VAT wpisać ich różnicę, czyli kwotę netto ze znakiem minus |
Możesz dla potrzeb takich operacji stworzyć osobny typ dokumentów, żeby odróżnić je od pozostałych faktur, ale jest to rozwiązanie opcjonalne
Sposób 3
Jeżeli potrzebujesz wyłącznie wykazania odpowiednich kwot w deklaracji VAT:
- Wprowadź odpowiednie zapisy na deklaracji VAT za pomocą EDP - Ewidencji Danych Podatkowych, czyli ustaw się w wybranym polu Deklaracji podatkowej, a następnie wybierz sekwencję klawiszy Alt + strzałka w dół i wprowadź odpowiednie kwoty do danego pola deklaracji.
Sposób 4
Jeżeli potrzebujesz wykazania kwot w rejestrze VAT wyłącznie w celu prawidłowej ewidencji rozrachunku z faktury, która musi być zapłacona metodą podzielonej płatności (MPP) – tzn. kwoty w rejestrze zostały uwzględnione we wcześniejszym okresie:
- Wprowadź odpowiedni dokument z wypełnionym rejestrem VAT - na zakładce Rejestr. W polu Okres wybierz bez okresu
- W oknie wprowadzania dokumentu dekret podstawowy wystornuj (storno czerwone) w zapisie równoległym - w ten sposób nie będą wykazywane obroty na kontach użytych w dekretach.
- Zaznacz opcję MPP
- Ustaw kursor w zapisie podstawowym na koncie rozrachunku z kontrahentem i wciśnij przycisk
- Zaznacz Nowa transakcja, wpisz odpowiedni termin płatności i zapisz rozrachunek
Możesz dla potrzeb takich operacji stworzyć osobny typ dokumentów, żeby odróżnić je od pozostałych faktur, ale jest to rozwiązanie opcjonalne
Jeżeli wprowadzasz dokument z rozrachunkiem MPP dotyczącym zapisu z BO, nie wprowadzaj rozrachunków do tego zapisu w bilansie otwarcia. |
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.