Problem:
Plik wskazany w komunikacie nie został znaleziony przez program. Zdarza się gdy:
- w podanej ścieżce rzeczywiście brak jest wskazanego pliku,
- lub ścieżka ma niewłaściwą postać (długość większa niż 8 znaków, znaki specjalne, itp) przy wykorzystaniu wielostanowiskowej instalacji typowej.
- podłączana jest baza danych poprzez wskazanie ścieżki sieciowej, np. \\serwer\dane\fk
- gdy otwierana jest baza skonwertowana wyższą wersją programu.
Rozwiązanie:
Rozwiązaniem jest eliminacja powyżej wyspecyfikowanych przyczyn, np. bazę można sprawdzić kopiując ją do folderu na dysku, który ma krótką, np. dwuliterową nazwę, utworzonego bezpośrednio w katalogu głównym dysku i podłączając z tego zasobu. Jeśli komunikat się powtarza, może to oznaczać, ze występuje przyczyna nr 1 lub 4. Przypadek nr 1 wymaga odtworzenia kopii bezpieczeństwa bazy.
|
Nie należy odtwarzać kopii pojedynczych plików bazy, ponieważ grozi to zachwianiem integralności danych. |