W celu wprowadzenia faktury sprzedaży z odwrotnym obciążeniem wykonaj następujące czynności:
- Wejdź w Dokumenty > Wprowadzanie i wybierz odpowiedni typ dokumentu zdefiniowany według instrukcji dostępnej tutaj: [F50/FKF] Definiowanie faktury sprzedaży dla operacji odwrotnego obciążenia (ewidencja u sprzedawcy)
- W oknie Wprowadzanie nowego dokumentu wypełnij daty, dane kontrahenta, numer dokumentu i treść, a następnie przejdź do rejestru VAT przyciskiem Rejestr
- W oknie uzupełniania rejestru VAT wpisz kwoty, a następnie wróć do dokumentu przyciskiem Dokument
|
Uwaga! Jeżeli chcesz zaewidencjonować sprzedaż usług z odwrotnym obciążeniem, zaznacz pole Us.
|
- Do dokumentu zostaną przeniesione kwoty z rejestru VAT. Zadekretuj dokument wpisując odpowiednie numery kont. Możesz wybrać konto z planu kont klikając symbol
- Ustaw kursor na koncie rozrachunku z kontrahentem i kliknij przycisk Rozrachunki, aby założyć rozrachunek
- W oknie rozrachunków zaznacz opcję Nowa transakcja, a następnie zapisz rozrachunek klikając Zapisz
- Zapisz dokument klikając Zapisz > Do bufora
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.