Podczas wysyłki e-sprawozdania mogą pojawić się komunikaty o błędach. Poniżej możesz sprawdzić, co oznaczają:
- Błąd - Załączony plik nie jest poprawnym plikiem xml:
Może wystąpić w przypadku niepoprawnie wypełnionego sprawozdania finansowego lub dołączania w KRS pliku, który nie jest e-sprawozdaniem.
Po pierwsze upewnij się, że dołączony został plik e-sprawozdania z rozszerzeniem xml.
Najczęstszą przyczyną wystąpienia powyższego komunikatu jest niewypełnienie wszystkich wymaganych pól lub niepoprawne ich wypełnienie. W programach Symfonia Finanse i Księgowość oraz Symfonia ERP Finanse i Księgowość poprawność techniczna sprawozdania finansowego jest sprawdzana podczas jego zapisywania. Wszelkie występujące błędy walidacji oznaczają niepoprawnie wypełnione sprawozdanie finansowe. Sprawozdanie finansowe z błędami nie zostanie przyjęte w KRS.
Przykład:
Niewypełnione pole Opis do dodanego załącznika w Dodatkowych informacjach.
Rozwiązanie:
Przygotowanie kolejnej wersji sprawozdania poprzez utworzenie nowego sprawozdania lub odtworzenie kopii sprawozdania wykonanej przed podpisaniem, poprawienie, podpisanie i wysłanie.
|
Uwaga! Nie edytuj podpisanego sprawozdania finansowego. Zachowaj sprawozdanie finansowe przygotowane wcześniej i podpisane jako dowód sporządzenia sprawozdania w terminie. |
Aby utworzyć drugą wersję sprawozdania:
- Wejdź w Deklaracje > e-Sprawozdania > Nowe e-Sprawozdanie finansowe
- Wybierz takie same parametry jak przy pierwszym sprawozdaniu
- Wypełnij sprawozdanie ręcznie lub zaimportuj dane z kopii pliku xml e-sprawozdania poprzez funkcję Import XML
- Wskaż plik kopii sprawozdania oraz zaznacz jakie elementy mają zostać zaimportowane
- Zweryfikuj zaimportowane dane oraz popraw ewentualne nieprawidłowości w sprawozdaniu.
- Błąd – Plik jest niezgodny ze schematem XSD.
Może wystąpić w przypadku utworzenia sprawozdania na wersji 2019.1d bez wgranej poprawki udostępnionej przez Symfonia.
Rozwiązanie:
- Wgranie poprawki do wersji 2019.1d lub zainstalowanie aktualizacji 2019.2:
https://www.sage.com.pl/informacje-dla-uzytkownikow/aktualne-wersje
- Przygotowanie kolejnej wersji sprawozdania poprzez utworzenie nowego sprawozdania lub odtworzenie kopii sprawozdania wykonanej przed podpisaniem, poprawienie, podpisanie i wysłanie.
Aby utworzyć drugą wersję sprawozdania:
- Wejdź w Deklaracje > e-Sprawozdania > Nowe e-Sprawozdanie finansowe
- Wybierz takie same parametry jak przy pierwszym sprawozdaniu
- Wypełnij sprawozdanie ręcznie lub zaimportuj dane z kopii pliku xml e-sprawozdania poprzez funkcję Import XML
- Wskaż plik kopii sprawozdania oraz zaznacz jakie elementy mają zostać zaimportowane
- Zweryfikuj zaimportowane dane oraz popraw ewentualne nieprawidłowości w sprawozdaniu.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.