Pytanie:
Na webinarium była informacja aby wprowadzać dokumenty kosztowe najlepiej wzorcami, żeby nie obliczać za każdym razem proporcji w jakiej trzeba rozksięgować kwotę netto gdy są księgowana na różne konta w jednej fakturze zakupu. Otrzymaliśmy pytanie jak zdefiniować wzorzec dla jednostki medycznej, która nie rozlicza VATu, jednak potrzebuje rejestrować VAT z różnych względów. Przykład: FVZ w rejestrze zakupu netto 100 vat 23 brutto 123. Na dekretacji nie ma być konta VAT. Vat idzie w koszty, a cała kwota po stronie Wn 123 ma być podzielona proporcjonalnie między dwa konta kosztowe. Zakładamy że 123 zł będzie podzielone na 2 równe części . Po stronie WN 61,50 - konto XXX MA 123 xxx 61,50 konto xxx Za każdym razem na wzorcu przy przechodzeniu na dokument vat rozdziela się do osobnego dekretu. Co możemy zaproponować?
Odpowiedź:
Zakładając, że jednostka nie rozlicza VAT i księguje podatek VAT w koszty, można skorzystać z mechanizmu wprowadzania podatku VAT w koszty, jaki jest w rejestrze VAT nie podlega (NP). Poniżej zamieszczamy instrukcję obrazkową wskazująca jak korzystać z tego mechanizmu w programie.
Najpierw trzeba przygotować wzorzec:
W rejestrze wybieramy rejestr NP. oraz dekretacje VAT w kwotę netto.
Na dokumencie zaś, należy wskazać konta, jakie mają brać udział w dekretacji, a kwoty rozbić według założeń, w przykładzie jest to 50/50.
Rysunek 1
Rysunek 2
Tak utworzony wzorzec, zapisujemy do wzorców:
Rysunek 3
Wprowadzając nowy dokument, wprowadzamy go normalnie, poprzez rejestr, a w ostatnim kroku, korzystamy ze wzorca dla dekretacji.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.