W programie Symfonia ERP Kadry i Płace istnieje wiele możliwości pobierania danych do różnego rodzaju zestawień i raportów.
Przy pomocy raportu Podsumowanie wynagrodzeń można w bardzo przydatny i łatwy sposób sporządzić zestawienie kontrolne do sprawdzenia deklaracji ZUS i podatkowych za dany miesiąc.
Wykonując ten raport dla wszystkich aktualnych pracowników, po wybraniu opcji Wszystkie okresy z danego miesiąca ZUS lub Wszystkie okresy z danego miesiąca podatku dochodowego, a następnie wybraniu odpowiedniego zestawu: np.: Zestawienie łączne składek ZUS lub Zestawienie podatkowe otrzymuje się zbiorcze zestawienie wartości za cały miesiąc (odpowiednio ZUS lub podatkowy).
Do wykonywania tego raportu wykorzystuje się te same zestawy składników, co do raportu Lista płac.
Sposób przygotowania raportu Podsumowanie wynagrodzeń:
1. W oknie Pracownicy wskaż dowolny okres, gdzie w nazwie znajduje się miesiąc, według którego chcesz sprawdzić dane dotyczące ZUS albo podatku dochodowego.
2. Po prawej stronie okna wybierz status Aktualni pracownicy i wybierz główny Katalog pracowników.
3. Wybierz na górze ikonę drukarki lub z menu kontekstowego wybierz polecenie Wykonaj raport.
4. Z okna wyboru raportów przejdź na dole na zakładkę Lista, odnajdź raport Podsumowanie wynagrodzeń. Wykonaj raport dla grupy.
5. W parametrach wykonania raportu wskaż miesiąc, wg którego chcesz sprawdzić dane oraz wybierz po prawej stronie z rozwijanej listy opcję: np. wszystkie okresy z danego miesiąca podatku dochodowego. Wówczas system wyświetli listę wszystkich okresów rozliczanych w tym miesiącu podatkowym.
6. Jeżeli chciałbyś sprawdzić wartości do ZUS wówczas wybierz z rozwijanej listy opcję: wszystkie okresy z danego miesiąca ZUS.
7..W polu Zestaw Składników wskaż odpowiedni zestaw. Na przykład dla sprawdzenia podatku najlepszy będzie zestaw Zestawienie podatkowe, dla sprawdzenia ZUS - Zestawienie łączne składek ZUS.
7. Przydatne jest zaznaczenie opcji Drukuj nazwy okresów oraz Prezentuj numery kolumn, co ułatwia sprawdzanie prezentowanych wartości. W parametrach wydruku na dole jest też możliwość zaznaczenia opcji Eksport do MS Excel
8. Po wybraniu opcji Wykonaj, dane są gotowe do analizy.
Przykład:
Pozycja nr 14 to zaliczka od umów o pracę a pozycja nr 15 to zaliczka od umów cywilnoprawnych ( zlecenie, o dzieło). W wykonanym raporcie widnieje kwota z każdego okresu oddzielnie, a na dole jest podsumowanie razem.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.