Pytanie:
Zatrudniliśmy pracownika, który jest emerytem. W związku z tym nie będziemy uwzględniać przy wyliczeniu zaliczki na podatek dochodowy miesięcznej ulgi podatkowej.
Co należy ustawić by program nie naliczał miesięcznej ulgi podatkowej?
Odpowiedź:
Należy wejść do pracownika na zakładkę Wzorce i z katalogu 03 Ulga podatkowa, koszty uzyskania, progi podatkowe przeciągnąć na lewą stronę wzorzec Zerowa ulga podatkowa i ustawić odpowiedni zakres dat, czyli od pierwszego dnia miesiąca, w którym wypłacane wynagrodzenie ma być bez ulgi podatkowej.
Przykładowo, jeśli pracownik został zatrudniony 10 lutego i ma mieć zerową ulgę podatkową, to należy przyporządkować pracownika do wzorca Zerowa ulga podatkowa od pierwszego dnia miesiąca, czyli od 1 lutego. W przypadku okresów płacowych tworzonych z przesunięciem rozliczenia ZUS i podatku na kolejny miesiąc, to należy przyporządkować pracownika do wzorca Zerowa ulga podatkowa od pierwszego dnia miesiąca, w którym następuje wypłata, czyli od 1 marca.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.