Funkcjonalność zastępstw służy wyznaczaniu naszych zastępców, w przypadku nieobecności pracownika. Osoba zastępująca może przejąć (w zależności od ustawień) wybrane obowiązki.
Zastępstwa w systemie Symfonia HRcloud można ustalić na dwa sposoby. Funkcjonalności te działają niezależnie od siebie.
Sposób 1 - Ustalenie zastępstwa w trakcie składania wniosku o nieobecność.
We wnioskach urlopowych można wskazać osobę, która będzie nas zastępowała w czasie naszej nieobecności. Dana osoba zostanie poinformowana o tym stosownym monitem, który trafi do kafla Mailbox.
- Możliwe również jest odpowiedzenie na wiadomość dotyczącą zastępstwa – trafi ona do Mailboxa wnioskodawcy, np. z uzasadnieniem, dlaczego we wskazanym terminie nie możemy zastąpić danej osoby.
- Nie będziesz mógł wybrać na zastępstwo osób, które w wyznaczonym czasie mają już wyznaczony urlop.
- W sytuacji, gdy zostałeś wyznaczony na zastępstwo nie będziesz miał możliwości na złożenie wniosku urlopowego w tym czasie.
- Nie będziesz mógł złożyć wniosku urlopowego powyżej dni przypisanych (powyżej limitu urlopu przysługującego).
Sposób 2 - Ustalenie zastępstwa z poziomu profilu.
Istnieje również możliwość, aby określić zastępcę z poziomu profilu.
Aby przejść do profilu należy wybrać z lewego menu okno Profil/Dane personalne.
W profilu znajdziesz sekcję Zastępstwo
Funkcja Ustaw zastępstwo pozwala na ustawienie osoby zastępującej z listy dostępnych pracowników.
Dodatkowo możesz określić termin rozpoczęcia i zakończenia trwania zastępstwa. Osoby
zastępujące możesz dowolnie zmieniać, a także usuwać za pomocą funkcji Usuń zastępstwo.
Należy pamiętać, że w ramach jednego typu zastępstwa w danym terminie może być
ustawiona jedynie jedna osoba.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.