Jeżeli po zgłoszeniu pracownika do PPK i instytucji finansowej zmieniły się dane osobowe lub adresowe pracownika, to po wprowadzeniu takiej zmiany w danych kadrowych pracownika w zestawie Pracownik należy wykonać również aktualizację danych zgłoszeniowych pracownika do instytucji finansowej w oknie PPK.
W oknie Zarządzanie PPK na zakładce Wpłaty wybierz status Do aktualizacji danych.
Program sam identyfikuje pracowników, którzy mają zmienione dane kadrowe w odniesieniu do danych, które były zapisane w deklaracji zgłoszeniowej PPK.
Z przycisku Generuj dane wybierz polecenie Aktualizacja danych pracownika. wyślesz zmienione dane pracownika do instytucji finansowej za pośrednictwem API lub do pliku XML, który możesz wczytać na stronie instytucji finansowej.
W przypadku konfiguracji komunikacji PPK poprzez API dane zostaną przesłane do instytucji finansowej.
Jeżeli wymiana odbywa się poprzez pliki XML to pojawi się okno w celu wskazania lokalizacji zapisu pliku PPK, a następnie zostanie wyświetlone podsumowanie ze wskazaniem pracowników i rodzaju deklaracji. Po zamknięciu tego okna pojawi się kolejny komunikat z ostrzeżeniem, że dane można wygenerować tylko raz.
Jeżeli wybierzesz Tak, zostanie to zapisane w bazie danych i nie będzie można wygenerować deklaracji ponownie. Po wygenerowaniu pliku z aktualizacją danych i zatwierdzeniu zapisania do bazy danych pracownicy zostaną usunięci z tej listy.
Jeżeli wybierzesz przycisk Nie, informacja o deklaracji uczestnika nie zostanie zapisana do bazy i będzie można powtórzyć cały proces. We wskazanej lokalizacji zapisze się jednak plik, który można zweryfikować. Po sprawdzeniu pliku należy wygenerować zgłoszenie aktualizacji danych jeszcze raz, aby zatwierdzić zapisanie aktualizacji danych do bazy danych.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.