Nie prowadzę ewidencji dokumentów magazynowych, program służy mi tylko do wystawiania faktur. Jak wyłączyć komunikaty o braku towaru w magazynie?
Odpowiedź
Podczas wystawiania dokumentu sprzedaży z towarem o stanie zerowym, program dwukrotnie zwróci uwagę na brak towaru w magazynie.
W pierwszej kolejności, po dodaniu towaru na dokument pojawi się komunikat:
W celu wyłączenia powyższego komunikatu należy:
-przejść w kartotekę sprzedaży i otworzyć ustawienia rodzaju dokumentów:
-w oknie rodzaju sprzedaży, w polu "rezerwacja" wybrać pustą opcje:
Przy powyższym ustawieniu program nie będzie tworzył rezerwacji na towar co automatycznie eliminuje pierwszy komunikat o braku towaru.
Kolejnym komunikatem o braku towaru jest poniższe ostrzeżenie, które pojawi się po wybraniu opcji "Wystaw" na dokumencie:
W celu wyłączenia ostrzeżenia należy zmienić wartość parametru pracy "Ostrzeganie o braku towaru w magazynie" w ustawieniach programu:
Tak skonfigurowany program nie będzie już informował o braku towarów podczas wystawiania dokumentów sprzedaży.