Szczególna sytuacja występuje, gdy utworzona firma już działała wcześniej i jej księgowość była prowadzona bez wykorzystywania programu Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość. W celu prawidłowego prowadzenia dalszych rozliczeń należy wprowadzić dane początkowe na dzień rozpoczęcia pracy z programem.
W tym celu należy otworzyć z górnego paska poleceń Ustawienia->Firmy, następnie wybrać firmę. Z listy rozwiniętej przyciskiem Informacje wybrać polecenie Dane początkowe.
|
Dane początkowe należy wprowadzić przed rozpoczęciem ewidencjonowania dokumentów w programie. |
Lista katalogów w lewej części okna pozwala wybrać odpowiedni obszar ewidencji do wprowadzania danych początkowych. Po wybraniu pozycji w prawej części okna wyświetlana jest lista ostatnich sześciu miesięcy przed rozpoczęciem obsługi firmy w programie i związanymi z tym kolumnami ewidencji. Dane można wprowadzić kolejno w miesiącach lub zbiorczo według stanu na koniec ostatniego miesiąca przed rozpoczęciem obsługi w programie.
W celu wprowadzenia danych należy zaznaczyć odpowiedni miesiąc w tabeli i wybrać przycisk Edytuj. W zależności od formy prowadzonej działalności i wybranej pozycji z lewej strony okna, pojawi się okno do wprowadzenia danych w kolumnach KPiR , Ewidecji przychodu lub w rejestrach VAT.
Okno z danymi początkowymi w KPiR.
Okno z danymi początkowymi w Ewidencji przychodu.
Okno z danymi początkowymi w rejestrach zakupów.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.