Po wygenerowaniu deklaracji korygującej VAT-UEK wciśnij przycisk Lista w celu sprawdzenia, jakie dane pojawiły się na deklaracji.
Jeżeli w oknie Dane dla VAT-UEK nie widzisz żadnych danych, wykonaj następujące czynności:
- Upewnij się, że poprawnie wprowadziłeś dokumenty, które wpływają na korektę:
- Sprawdź, czy wskazałeś na dokumentach poprawny okres rejestru VAT
- Sprawdź, czy użyłeś prawidłowych rejestrów VAT
- Sprawdź, czy w dokumentach po prawej stronie rejestru masz prawidłowe zaznaczenie w kolumnie UE
- Sprawdź, czy kontrahent użyty na dokumencie ma w kartotece zaznaczoną opcję Zarejestrowany w VIES
- Jeżeli dokumenty, które wpływają na korektę znajdują się w buforze, upewnij się, że przy generowaniu deklaracji zaznaczyłeś opcję Uwzględnij bufor
- Sprawdź, czy istnieje wygenerowana i zatwierdzona podstawowa deklaracja VAT-UE za korygowany okres.
Sposoby rozwiązania problemów powodujących brak danych w deklaracji VAT-UEK
- Jeżeli w dokumentach wpływających na korektę znajdują się błędne dane, popraw dokumenty, a następnie przelicz deklarację VAT-UEK klikając przycisk Oblicz
- Jeżeli wygenerowałeś deklarację VAT-UEK bez uwzględnienia dokumentów z bufora, wybierz w deklaracji Operacje > Parametry wyliczenia deklaracji, zaznacz opcję Uwzględnij bufor i kliknij Oblicz
- Jeżeli nie istnieje wygenerowana deklaracja podstawowa VAT-UE za korygowany okres, przywróć stan dokumentów sprzed korekty, a następnie wygeneruj i zatwierdź deklarację VAT-UE. Po zatwierdzeniu deklaracji VAT-UE i dokonaniu w dokumentach zmian, które mają zostać wykazane na deklaracji korygującej, wygeneruj deklarację VAT-UEK.
- Jeżeli istnieje wygenerowana, ale niezatwierdzona deklaracja podstawowa VAT-UE za korygowany okres, przywróć stan dokumentów sprzed korekty, a następnie zatwierdź deklarację VAT-UE. Po zatwierdzeniu deklaracji VAT-UE i dokonaniu w dokumentach zmian, które mają zostać wykazane na deklaracji korygującej, wygeneruj deklarację VAT-UEK.
- Jeżeli istnieje wygenerowana i zatwierdzona deklaracja VAT-UE za korygowany okres oraz sprawdziłeś inne możliwe przyczyny braku danych w deklaracji, a korekta deklaracji VAT-UEK nie pokazuje żadnych danych, zatwierdzenie deklaracji VAT-UE mogło zostać wykonane już po wprowadzeniu w dokumentach zmian wpływających na korektę. W takiej sytuacji deklaracja VAT-UEK nie wykaże żadnych zmian. W celu rozwiązania powyższego problemu:
- Usuń zatwierdzoną deklarację VAT-UE wybierając w deklaracji Operacje > Usuń deklarację
- Jeżeli pojawi się komunikat Do deklaracji istnieje e-Deklaracja. Czy chcesz usunąć e-Deklarację?, wybierz Tak, a następnie potwierdź chęć usunięcia deklaracji VAT-UE
- Po usunięciu nieprawidłowo zatwierdzonej deklaracji VAT-UE przywróć stan dokumentów sprzed korekty, a następnie wygeneruj i zatwierdź deklarację VAT-UE. Po zatwierdzeniu deklaracji VAT-UE i dokonaniu w dokumentach zmian, które mają zostać wykazane na deklaracji korygującej, wygeneruj deklarację VAT-UEK.
W takiej sytuacji usunięcie deklaracji będzie możliwe wyłącznie po usunięciu lub przeniesieniu do innego folderu plików z informacją o wysyłce deklaracji znajdujących się w folderze Bramka w lokalizacji wskazanej w oknie Ustawienia > Konfiguracja współpracy > Współpraca z e-Deklaracje.
Usunięcie tych plików spowoduje bezpowrotną utratę informacji o wysyłce deklaracji, dlatego w razie konieczności usunięcia deklaracji, zalecane jest przeniesienie ich do innego folderu.