Jak mogę dołączyć do sesji? |
Sesję uruchamiamy co najmniej kwadrans przed startem prezentacji/szkolenia. Prosimy o dołączanie z kilkunastominutowym wyprzedzeniem, ponieważ przy pierwszym połączeniu system potrzebuje paru minut na uruchomienie. |
Po skorzystaniu z linka kierującego do webinarium otwiera się w przeglądarce strona sesji na której znajdują się informacje o webinarium oraz formularz dołączenia do sesji w którym prosimy wpisać imię, nazwisko oraz adres e-mail i skorzystać z przycisku |
|
Hasło wypełniane jest automatycznie. Jeśli jednak przez przypadek zostanie usunięte to znajdziesz je w zaproszeniu do webinarium. Elementy strony dołączenia do sesji przedstawione są na poniższej ilustracji. |
|
Jeśli korzystałeś już z systemu Webex, uruchomi się okno dołączania do sesji z możliwością wyboru urządzeń na których ma być odtwarzany dźwięk: |
|
Należy upewnić się, czy wybrana jest opcja Użyj audio komputera. W prawym dolnym rogu znajduje się opcja testowania oraz ustawiania głośnika i mikrofonu. |
Jeśli podczas dołączania do sesji nie zostało wybrane podłączenie do dźwięku, to można to zrobić już po dołączeniu do sesji pierwszym przyciskiem u dołu ekranu: |
Po jego użyciu pojawi się komunikat, gdzie po najechaniu kursorem na dolną część pojawia się przycisk Połącz Jeśli słuchawka dołączenia do dźwięku nie jest dostępna to być może omyłkowo nastąpiło dołączenie za pomocą opcji Dołącz przez przeglądarkę. Należy wtedy zamknąć sesję i dołączyć z użyciem przycisku Dołącz teraz.
|
Instalacja dodatku systemu Cisco Webex |
Jeśli dotąd nie uczestniczyłeś w webinariach przeprowadzanych z użyciem systemu Webex po wypełnieniu formularza dołączenie do sesji i użyciu przycisku Dołącz teraz pojawi się komunikat o konieczności zainstalowania dodatku Webex do przeglądarki. Proces ten może się różnić w zależności od przeglądarki. Przykładowo dla przeglądarki Chrome wygląda to tak: |
|
|
|
|
Jeśli wszystko przebiegło pomyślnie sesja Webex powinna wystartować: |
|
Jak sprawdzić dźwięk? |
Po dołączeniu do sesji zalecamy przeprowadzenie testu dźwięku - Menu Audio i wideo >> Ustawienia głośnika i mikrofonu… |
|
Jeśli test zakończy się niepowodzeniem, można przeprowadzić rozłączenie i ponowne połączenie do sesji a w ostatecznym przypadku zrestartować komputer, najczęściej to rozwiązuje problem. Zauważyliśmy, że na niektórych laptopach dźwięk może być słabo słyszalny. Podłączenie dowolnych głośników lub słuchawek znacznie poprawia poziom głośności. Po podłączeniu słuchawek lub głośników zewnętrznych należy wskazać to urządzenie na liście rozwijanej ustawień audio sesji. |
Jak się z nami komunikować podczas trwania sesji? |
Pytania zadaj w oknie czatu lub głosem, odblokowując mikrofon, jeśli sesja szkoleniowa na to pozwala. |
Czy mój system jest obsługiwany przez Cisco Webex? |
System Webex działa we wszystkich popularnych komputerowych przeglądarkach internetowych. System powinien sprawnie działać nawet na słabszych komputerach. Nie jest konieczne posiadanie mikrofonu, wystarczą dołączane głośniki, słuchawki, lub głośniki wbudowane w laptopa. Możliwe jest podłączenie się za pomocą aplikacji mobilnej instalowanej na telefonach lub tabletach. Przypominamy, że Cisco Webex nie działa w systemach: Windows 2003/XP, Mac OS X 10.6 oraz w przeglądarce Internet Explorer 6. |
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.