Aby przejść do elementu systemu Konta Użytkowników, należy wybrać opcję z centrum:
Lista kont użytkowników
Po wejściu w opcję Konta Użytkowników otwiera się okno z listą użytkowników.
Poprzez kliknięcie w tytuł kolumny uruchamia się sortowanie malejące, po kolejnym – włącza się sortowanie wzrastające (okno tekstowe sortuje się alfabetycznie). Lista z kontami sortuje się według wyboru odpowiedniej kolumny.
Po lewej stronie okna znajduje się podgląd struktury organizacyjnej. Za pomocą dostępnych opcji można wykonywać akcje w widoku struktury organizacyjnej. Przycisk Rozwiń powoduje rozwinięcie całego widoku struktury, Zwiń powoduje ukrycie stanowisk oraz pracowników, natomiast Odśwież drzewko wczytuje ponownie widok. Pole Szukaj służy do wpisania szukanej frazy (pracownika, stanowiska).
Na prawo od tytułu „Struktura organizacyjna” są dostępne Filtry.
Informacje o licencji
W celu sprawdzenia informacji o licencji, należy kliknąć w Informacja o licencji.
Dodanie nowego konta użytkownika
Jeśli Użytkownik ma zamiar utworzyć nowe Konto, powinien wybrać opcję Nowe, co spowoduje uruchomienie się alertu z treścią „Czy chcesz skorzystać z kreatora dodawania nowego konta użytkownika w celu łatwiejszej obsługi?”.
W przypadku wyboru opcji TAK, uruchamia się Kreator tworzenia nowego konta użytkownika.
W Kreatorze wymaganymi polami do uzupełnienia są pola oznaczone czerwoną gwiazdką: Nazwa Konta (musi być adresem e-mail), Imię, Nazwisko, Hasło oraz Powtórz Hasło (Minimalna długość hasła to 6 znaków), które należy wypełnić. Dodatkowo można uzupełnić pola, takie jak: Inicjały, czy E-mail oraz dodać zdjęcie.
Aby dodać zdjęcie, należy wybrać ikonę lupy. Po kliknięciu otwiera się Eksplorator obrazków, w którym należy wybrać Dodaj i zaznaczyć plik do załadowania. Następnie kliknąć w dodaną pozycję pliku i wybrać przycisk Wybierz.
Po uzupełnieniu odpowiednich pół należy wcisnąć Dalej w lewym dolnym rogu okna kreatora. Kolejnym krokiem jest przydzielenie Pracownika do odpowiedniej grupy/grup za pomocą zaznaczenia checkboxa.
W przypadku wycofania grupy należy wybrać „x”, który znajduje się przy pozycji grupy dodanej. Wszystkie dodane grupy znajdują się po prawej stronie okna.
Należy pamiętać, aby każdy użytkownik znajdował się w grupie PRACOWNICY. Ta grupa pozwala na logowanie się do systemu.
Po przydzieleniu pracownika do odpowiednich grup, należy znowu wybrać Dalej, a system przechodzi do Kroku 3. Przydzielenie do stanowiska.
W kroku 3. Należy wpisać Nazwę stanowiska, a w Nadrzędny wybrać element z drzewa, a następnie kliknąć Dalej.
W ostatnim kroku pojawia się Podsumowanie ustawień, gdzie sprawdza się, czy walidacja przebiegła pomyślnie. Należy kliknąć przycisk DALEJ w celu utworzenia konta. Jeżeli przebiegło ono pomyślnie, to system informuje alertem, że konto zostało utworzone poprawnie.
Jeżeli użytkownik nie chce skorzystać z kreatora dodawania nowego konta, to po kliknięciu Nowe i pojawieniu się alertu: Czy chcesz skorzystać z kreatora dodawania nowego konta użytkownika w celu łatwiejszej obsługi? wybiera NIE. Otwiera się okno Nowe konto.
Nazwa konta zostaje automatycznie nadawana, jednak istnieje możliwość jej edytowania i wpisania własnej. W oknie Ważne do należy wybrać termin ważności konta. W Typie konta można wybrać, czy jest to użytkownik systemu, portalu lub bez typu. Wymaganym polem, oprócz Nazwy konta jest hasło, imię i nazwisko, które należy uzupełnić. Po wybraniu opcji Polityka Hasła otwiera się okno, informujące o tworzonym haśle.
Po zapisaniu informacji o użytkowniku, pojawiają się nowe zakładki, w których można wybrać Grupę.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.