W celu utworzenia nowej wiadomości, klikamy przycisk Nowa w Pasku narzędzi. Okno składa się z podstawowych funkcji takich jak: Wysłanie oraz zapisanie wiadomości, dołączenie załącznika z dysku oraz wyszukanie odbiorców wiadomości z książki adresowej użytkownika.
Uwagi do wypełniania wybranych pól
- W przypadku, kiedy korzystamy z kilku kont, wiadomość możemy wysłać z dowolnego z nich. Adres wybieramy z listy. Jako pierwszy wyświetla się adres oznaczony jako domyślny podczas konfiguracji konta pocztowego.
- Domyślnie widoczne jest jedynie pole Do – kiedy klikniemy w wyszarzały przycisk DW/UDW pojawią się dodatkowe pola z możliwością wpisania odbiorców.
- W polach Do, Kopia oraz Ukryta, po wpisaniu kilku znaków, wyświetlane są podpowiedzi adresów, które znajdują się w Osobistej książce adresowej. Książkę tę możemy otworzyć klikając ikonę Książka adresowa w Pasku narzędzi.
- Pola Do, Kopia oraz Ukryta możemy uzupełnić po wybraniu Listy dystrybucyjnej i kliknięciu przycisku Użyj umieszczonego obok listy. Podgląd list dostępny jest po kliknięciu ikony
Dodanie załącznika do wiadomości może odbyć się na dwa sposoby:
- Poprzez wybranie opcji Załącz plik w Pasku narzędzi i wybranie pliku ze wskazanej lokalizacji.
- Poprzez przeciągnięcie i upuszczenie wybranego załącznika w miejscu tuż pod miejscem wpisywania treści wiadomości.
Dostępne dodatkowe funkcjonalności wyświetlane po wybraniu przycisku Opcje:
Opis poszczególnych funkcjonalności:
- Pierwszą opcją jest wybór szablonu wiadomości utworzony wcześniej w języku html.
- Po wybraniu z listy Priorytet wartości Wysoki, adresat otrzyma wiadomość oznaczoną symbolem wykrzyknika.
- Wiadomość może być wysłana automatycznie w terminie wskazanym w polu Planowane wysłanie. Dodatkowo, jeśli zaznaczymy opcję Żądaj potwierdzenia przeczytania, adresat zostanie poproszony o potwierdzenie przeczytania wiadomości w chwili jej otwarcia.
- Wysyłaną wiadomość możemy zapisać w folderze na serwerze lub lokalnym, wskazanym w polu Zapisz w folderze.
- Archiwizacja dotycząca tworzonej wiadomości – takie same możliwości jak te opisane w rozdziale Archiwizacja wiadomości.
- Powiązanie ręczne tworzonej wiadomości do wybranej sprawy.
Kopia robocza zapisywana jest zgodnie z ustawieniami w konfiguracji konta. Aby utworzyć kopię roboczą w dowolnym momencie, klikamy przycisk Zapisz w Pasku narzędzi. Zapisane wiadomości pojawią się w folderze Kopie robocze w panelu Foldery.
Wiadomość wysyłamy klikając przycisk Wyślij w Pasku narzędzi, a następnie wybranie opcji Wyślij / Odbierz - Korzystając z przycisku Wyślij / Odbierz możemy także pobrać z serwera nowe wiadomości.
Wiadomości możemy tworzyć również z poziomu zakładki Dokumenty w sprawie lub w kartotece klienta, w aplikacji Dokumenty oraz po wybraniu z Menu górnego pozycji Otwórz > Nowy > Email
Komentarze
Komentarze: 0
Komentarze do artykułu są zablokowane.