Pytanie:
W miesiącu pracownik poza wynagrodzeniem zasadniczym otrzymał dodatkowy składnik wynagrodzenia, który poprawnie wykazuje się na płacach po stronie Parametry/Składniki, natomiast wchodzi w podwojonej ilości do kwoty brutto po stronie Naliczenia/Obciążenia. Co może być przyczyną?
Odpowiedź:
Taka sytuacja może mieć miejsce, w sytuacji gdy do elementu kwota premii I zostanie dodana klasyfikacja np. 02 Wchodzi do kwoty brutto wynagrodzenia. Elementy kadrowe takie jak kwota premii nie powinny mieć dodanych klasyfikacji. Klasy powinny być uwzględnione w składnikach jak np. premia I.
Rozwiązanie:
1. Wykonaj kopię bezpieczeństwa bazy danych
2. Przejdź na zakładkę Płace/Wynagrodzenia, podświetl element kwota premii I i spod prawego przycisku myszy wybierz polecenie Edycja elementu
3. W nowo otwartym oknie wybierz zakładkę Klasyfikacje, usuń błędnie dodane klasy i zapisz zmiany
|
Pamiętaj! Wprowadzona zmiana na jednym pracowniku zadziała na wszystkie otwarte okresy i wszystkich pracowników. |
4. Po zapisaniu zmian i przejściu na płace wybierz Odczytaj. Wartości na otwartych okresach przeliczą się.