Pytanie:
Pracownik zatrudniony na podstawie umowy o pracę złożył oświadczenie o nie stosowanie kosztów uzyskania przychodu ze stosunku pracy. Jak to ustawić w programie?
Odpowiedź:
Należy wejść do pracownika na zakładkę Wzorce i z katalogu 03 Ulga podatkowa, koszty uzyskania, progi podatkowe przeciągnąć na lewą stronę wzorzec Zerowe koszty uzyskania i ustawić odpowiedni zakres dat, czyli od pierwszego dnia miesiąca, w którym wypłacane wynagrodzenie ma być bez kosztów uzyskania.
Przykładowo, jeśli pracownik został zatrudniony 10 lutego i ma mieć zerowe koszty uzyskania, to należy przyporządkować pracownika do wzorca Zerowe koszty uzyskania od pierwszego dnia miesiąca, czyli od 1 lutego. W przypadku okresów płacowych tworzonych z przesunięciem rozliczenia ZUS i podatku na kolejny miesiąc, to należy przyporządkować pracownika do wzorca Zerowe koszty uzyskania od pierwszego dnia miesiąca, w którym następuje wypłata, czyli od 1 marca.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.