Modyfikacja z dnia 22.06.2022.
Problem rozwiązano w wersji Symfonia ERP Kadry i Płace 2022.1.a
[KIP 2022.1.a] Wydanie uaktualnienia Symfonia ERP Kadry i Płace 2022.1.a
Problem:
Od wersji 2022 Symfonia Kadry i Płace występuje problem z wykazywaniem w PIT-11 przychodu z tytułu wpłaty PPK pracodawcy, która została przekazana do instytucji finansowej w kolejnym miesiącu po rozwiązaniu stosunku pracy.
Problem dotyczy wyłącznie pracowników etatowych i baz, w których Liczba miesięcy przesunięcia wpłat PPK ustawiona jest na 1, czyli wpłaty PPK przekazywane są do instytucji do 15-go dnia następnego miesiąca. Dla umów cywilnoprawnych jest poprawnie.
Przykład:
Pracownik ma zakończoną umowę pracę 30.09.2021 r. We wrześniu została naliczona wpłata PPK pracodawcy, element PPK wpłata podstawowa pracodawca, w wysokości 110,37 zł. Wpłaty PPK za wrzesień zostały przekazane do instytucji finansowej do 15.10.2021. Ponieważ w październiku pracownik nie jest już zatrudniony, to przychód z tytułu wpłaty PPK pracodawcy powinien zostać doliczony do przychodu pracownika w PIT-11.
Jeżeli pracownik nie ma żadnego systemu wynagrodzeń w okresie październikowym, to przychód z tytułu PPK pracodawcy nie jest wykazywany na zakładce Miesiące-lata, ani w deklaracji PIT-11.
Rozwiązanie:
Do czasu przygotowania rozwiązania w programie należy poprawić dane ręcznie na zakładce Płace\Miesiące-lata w odpowiednich pozycjach dotyczących przychodu:
poz. 29 - dla pracownika powyżej 26 lat
poz. 36 - dla pracownika do 26 lat, który ma przychody opodatkowane
poz. 93 i 92- dla pracownika do 26 lat, który ma przychody zwolnione z podatku. (najpierw wpisz poz. 93, a następnie 92).
Po zapisaniu zmian Nalicz wartość dla roku podatkowego poleceniem Nalicz\Wybrane: