Podczas wykonywania wydruków rachunków do umowy zlecenie, rachunków do umów cywilnoprawnych oraz zaświadczeń, na dole w stopce pojawia się aktualna data wydruku systemowa, pomimo zmiany daty wydruku na inną. Czy da się ją jakoś zmienić?
![]() |
Odpowiedź:
Pobieranie aktualnej daty systemowej dla daty w stopce jest zaszyty w formule raportu, dlatego zmiana tego mechanizmu wiązałaby się z bardziej zaawansowanymi zmianami raportu.
Można natomiast samodzielnie edytować szablon wydruku raportu i usunąć stopkę.
1. Rozpocznij wykonywanie raportu Rachunek do umowy zlecenia dla pracownika. W oknie z parametrami raportu wybierz przycisk Ustawienia wydruku.
2. Zostanie wywołane kolejne okno Ustawienia Raportów. W pozycji Plik REPX: Edytuj domyślny szablon Główny.repx
3. Polecenie Edytuj otwiera okno Kreator raportu, w którym można wprowadzać zmiany. W celu przejścia do trybu edycji, kliknij dwukrotnie w obszar na dole raportu i usuń napis [stopka]
Zwróć uwagę, aby nie usunąć żadnego innego znaku ani spacji w tej sekcji.
4. Zapisz szablon pod własną nazwą w katalogu z instalacją programu, gdzie wybierz katalog Raporty\Template\Rachunek do umowy zlecenia. W nazwie pliku nie stosuj spacji; dopuszczalne są dolne podkreślenia.
6. Po zapisaniu szablonu pod nową, własną nazwą zamknij okno kreatora raportu. Pokaże się poprzednie okno Ustawienia Raportów. Jako Plik REPX: wybierz własny, nowo utworzony szablon.
7. Do wydruku rachunku nie zostanie pobrana stopka zgodnie z nowym szablonem:
![]() |
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.