Jeśli standardowe szablony list płac w programie Symfonia R2Płatnik nie spełniają Twoich potrzeb lub chcesz przygotować specjalne definicje dla konkretnych firm albo osób, możesz dodać nowe definicje list płac.
1. Dodawanie nowych list płac
Program zapewnia podstawowe szablony, do których możesz dodać potrzebne składniki oraz pola systemowe. Pamiętaj, że:
-
dwie listy płac nie mogą mieć tej samej nazwy,
-
nie możesz pozostawić pustych pól na składniki w definicji.
Aby utworzyć nową listę płac:
Krok 1. Wejdź w Definicje → Definicje list płac.
Krok 2. W nowym oknie kliknij zielony przycisk +, aby dodać nową definicję listy płac.
Krok 3. Wybierz jeden z udostępnionych przez nas szablonów lub utwórz własny.
2. Modyfikacja zawartości listy płac
Po przejściu na zakładkę Pozycja wybranej definicji zobaczysz przypisane do niej składniki.
W oknie na dole:
- przycisk 1 i 4 przenoszą odpowiednio na początek lub koniec listy płac,
- strzałki zmieniają wybrany aktualnie składnik,
- kliknij przycisk
, aby usunąć składnik, na którym aktualnie się znajdujesz,
- kliknij
, aby dodać nowy składnik – po dwukrotnym kliknięciu lewym przyciskiem myszy pojawi się lista dostępnych składników,
- kliknij
, aby edytować dane pole,
- po dodaniu nowego składnika zatwierdź go przyciskiem
,
- jeśli chcesz anulować wprowadzoną zmianę kliknij
,
- w przypadku braku odświeżenia zawartości okna, użyj
.
Podczas wyszukiwania składnika możesz przyspieszyć dodawanie, wpisując pierwszą literę jego nazwy na klawiaturze. Lista automatycznie przeskoczy do składników zaczynających się na tę literę.
Ważne! |
Zwróć uwagę na kolejność składników – ma ona znaczenie. Na przykład jeśli składnik ma być wliczany do podstawy ZUS, nie może znajdować się niżej niż składniki oznaczone jako podstawa. |
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy, który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji