Odpowiedź:
Od wersji 2022.2 dodano funkcjonalność umożliwiającą zarządzanie dostępem użytkowników do definiowanych w programie kontrahentów i ich dokumentów. Użytkownik może definiować grupy kontrahentów oraz zarządzać dostępem do nich.
Do uprawnień w Administracji dodano nowe prawo: "Nadawanie grupy kontrahentom" (Prawa modułu: Handel > Rodzaj: Uprawnienia specjalne) umożliwiające użytkownikowi zarządzanie przypisaniem kontrahentów do grup. Domyślnie prawo dla użytkowników jest włączone.
W oknie ustawień użytkownika w programie Handel dodano zakładkę "Grupy kontrahentów" umożliwiającą przypisanie użytkownika do poszczególnych grup kontrahentów. Pozwala to użytkownikowi przeglądać i wystawiać dokumenty dla kontrahentów, do których posiada dostęp. Użytkownik nie będzie widział ani kontrahentów, ani ich dokumentów jeśli nie będzie miał dostępu do grupy, w której się oni znajdują.
|
Aby użytkownik mógł dodawać nowych kontrahentów niezbędne jest określenie dla niego domyślnej grupy kontrahentów. |
W oknie Ustawienia-> Firma dodano panel "Grupy kontrahentów" umożliwiający zarządzanie przypisanymi do nich użytkownikami. W tym miejscu również można utworzyć nową grupę kontrahentów.
![oz_hm_022](https://pomoc.symfonia.pl/data/hm/ERP/2022_2/data/oz_hm_022.png)
Na oknie kontrahenta dodano zakładkę "Grupy kontrahenta" umożliwiającą określenie jego przynależności do grup, w ramach których nadawany jest dostęp użytkowników.
![oz_hm_018](https://pomoc.symfonia.pl/data/hm/ERP/2022_2/data/oz_hm_018.png)
|
Domyślnie nowo dodawani kontrahenci będą przypisani do grupy domyślnej dla użytkownika. |
W kartotekach Dostawy i Rezerwacje widok danych nie jest ograniczony prawami użytkownika do grup kontrahentów. W przypadku, gdy użytkownik nie ma dostępu do danego kontrahenta nie będzie mógł wyświetlić szczegółów dokumentów z nim związanych.
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności
__________________________________________________________________________________________________________