Jeżeli po obliczeniu raportu/sprawozdania Rachunek Zysków i Strat program nie prezentuje danych w kolumnie "rok ubiegły":
- sprawdź, czy dokumenty z roku ubiegłego zostały zaksięgowane i znajdują się w księdze a nie w buforze programu finansowo - księgowego. Dane do kolumny rok ubiegły w Rachunku Zysków i Strat pobierane są przez program wyłącznie w oparciu o zaksięgowane dokumenty roku ubiegłego.
Jeżeli dokumenty z roku ubiegłego znajdują się w buforze zaksięguj je [F50/FKF] Księgowanie dokumentów i zamykanie okresów
Ponownie oblicz Rachunek Zysków i Strat w kolejnym roku. Jeżeli po zaksięgowaniu dokumentów raport nadal nie prezentuje danych w kolumnie rok ubiegły:
- upewnij się, że podczas generowania raportu w parametrach tworzenia Rachunku Zysków i Strat zaznaczyłeś parametr "Generuj stan na początek roku"
Dane w kolumnie rok ubiegły możesz również uzupełnić ręcznie. W tym celu wykonaj następujące czynności:
- oblicz Rachunek Zysków i Strat
- ustaw kursor na podrzędnej pozycji Rachunku Zysków i Strat w kolumnie rok ubiegły, dla której chcesz uzupełnić odpowiednią wartość
- użyj funkcji Popraw
Program wyświetli następujący komunikat, kliknij Nie
- wprowadź ręcznie odpowiednią wartość
- analogicznie uzupełnij kwoty w pozostałych podrzędnych pozycjach Rachunku Zysków i Strat i zapisz wprowadzone zmiany
Nadrzędne pozycje w Rachunku Zysków i Strat zostaną przeliczone i uzupełnione przez program po ponownym obliczeniu raportu, bez zaznaczonego parametru Generuj stan na początek roku.
|
Pamiętaj! Jeżeli program podczas ponownego obliczania Rachunku Zysków i Strat ma umieścić wprowadzone ręcznie przez Ciebie dane w kolumnie rok ubiegły nie zaznaczaj parametru Generuj stan na początek roku. Ponowne obliczenie Rachunku Zysków i Strat z zaznaczoną opcją Generuj stan na początek roku poskutkuje brakiem prezentacji ręcznie wprowadzonych zmian. |
|
Pamiętaj! Nie wprowadzaj ręcznie danych liczbowych w pozycjach nadrzędnych Rachunku Zysków i Strat, ponieważ spowoduje to zwielokrotnienie ich wartości po ponownym obliczeniu raportu. |
__________________________________________________________________________________________________________
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy, który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji
___________________________________________________________________________________________________________