Seria artykułów dotyczących PIT-11:
Przygotowanie programu do wysyłki PIT-11
Ustawienie podpisu elektronicznego i konfiguracja wysyłki maili dla PIT-11
Zabezpieczenie hasłem formularzy PIT-11
Edycja i podpisywanie e-deklaracji PIT-11
Wysyłka formularzy PIT-11 mailem i zapisywanie ich jako PDF
PIT11 wersja (29) ma zastosowanie do dochodów uzyskanych od 1 stycznia 2022r. Różni się od poprzednich wzorów informacji PIT-11 ze względu na zmiany wprowadzone od 1 lipca 2022 w zakresie rozszerzenia przychodów zwolnionych od podatku o zasiłki macierzyńskie dla osób uprawnionych.
W PIT-11(29) odrębnie należy wykazywać przychody ze stosunku pracy, z umów zlecenia oraz zasiłków macierzyńskich w trzech kategoriach wiekowych:
- do 26 roku życia,
- od ukończenia 26 lat do osiągnięcia wieku emerytalnego (60 lat kobiety, 65 lat mężczyźni),
- powyżej wieku emerytalnego 60/65 lat.
W R2Płatnik szczegółowe dane pobierane do PIT-11 znajdują się w Kartotece dochodowej, do której można wejść pod drukarką w oknie Pracownicy. Należy też pamiętać, że PIT11 dane ściąga zarówno z zatrudnień pracownika jak i Bilansu otwarcia a np. PIT4 tylko z list płac.
Przed wygenerowaniem PIT-11 należy pamiętać o kilku rzeczach – licencja programu musi być aktywna (ważność licencji można sprawdzić w menu Pomoc -> Licencja), musi być też ważny podpis elektroniczny, który będzie używany do podpisywania dokumentów. Ponadto jeśli jest taka potrzeba w stosownej instytucji muszą być złożone formularze UPL-1 lub OPL-1 – ich wydruk można wygenerować z okna Firmy:
Rys 1 Miejsce generowania UPL-1 lub OPL-1
Przed generowaniem formularzy podatkowych musimy zadecydować, czy będziemy używać podpisu elektronicznego czy danych autoryzujących, możemy to również ustawić w Firmie:
Rys 2 Wybór metody autoryzacji formularzy podatkowych
Co istotne, można tu też wpisać osobę wypełniającą PITy, co spowoduje, że jej dane będą się wpisywać na każdy formularz w stosownej pozycji.
Wybór będzie aktywny w zależności od określonego przez nas rodzaju podatnika w Firmie:
Rys 3 Ustawienie rodzaju podatnika w firmie
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności
___________________________________________________________________________________________________________