Jeśli będziemy używać podpisu elektronicznego należy wybrać sterownik podpisu, z którego będzie korzystał program. Możemy to zrobić w menu Ustawienia -> Środowisko, zakładka Inne:
Rys 1 Wybór sterownika dla podpisu elektronicznego
Klikając na TRZY KROPKI możemy w oknie wyszukiwanie plików ręcznie wybrać plik sterownika, program R2Płatnik korzysta ze sterowników 32 bitowych.
Ikona LUPY pozwala wyszukać automatycznie wszystkie sterowniki na komputerze, czasami może się zdarzyć, że pokazanych zostanie kilka sterowników do wyboru. W takim wypadku należy zweryfikować nazwę sterownika naszego dostawcy podpisu elektronicznego. Kilka przykładów jest podanych pod ikoną ZNAKU ZAPYTANIA, jest tam też szczegółowa instrukcja ustawienia sterownika.
Natomiast przycisk ZIELONYCH STRZAŁEK pozwala natychmiast zweryfikować poprawność sterownika – możemy go kliknąć, jeśli nie jesteśmy pewni naszego wyboru.
Jeśli będziemy też chcieli wysłać PITy mailem należy w programie skonfigurować serwer poczty smtp. Można to zrobić w menu Ustawienia -> Środowisko, zakładka Internet:
Rys 2 Miejsce ustawienia serwera poczty
Serwer należy skonfigurować zgodnie z wytycznymi poczty z jakiej korzystamy. Można też zaznaczyć „Domyślny program pocztowy” aby R2Płatnik korzystał z ustawień programu pocztowego zainstalowanego na komputerze np. Outlooka lub Thunderbirda. Dodatkowo przycisk „?” pozwoli wysłać maila testowego aby sprawdzić poprawność konfiguracji.
Jednakże te ustawienia są globalne, dla całego programu. Sugeruje się, aby ustawić serwer pocztowy przy danym użytkowniku programu:
Rys 3 Ustawienie serwera pocztowego przy danym użytkowniku
Dzięki ustawieniu parametrów poczty w tym miejscu każdy użytkownik będzie mógł korzystać ze swojego adresu podczas wysyłki maili.
Aby wygenerować PITy również w formie PDF musimy mieć zaznaczone stosowne opcje w menu Ustawienia -> Ustawienia kadrowe:
Rys 4 Dołączanie wydruku PDF
Najważniejsze jest oczywiście dołączenie wydruku PDF do wydruku zapisanego w Dzienniku, pozostałe funkcje można zautomatyzować lub decydować manualnie.
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności
___________________________________________________________________________________________________________