Z pracownikiem została zakończona umowa cywilnoprawna, ale mimo tego dane pracownika są przenoszone na deklaracje ZUS w kolejnych miesiącach z zerowymi wartościami, chociaż pracownik nie powinien być już wykazywany na deklaracji. Co jest przyczyną?
Odpowiedź:
Należy zweryfikować, czy pracownik ma otwarte wzorce, umowy cywilnoprawne lub dane w zestawie Zgłoszenie ZUA/ZZA.
W tym celu:
1. Przejdź do Danych kadrowych pracownika do Zestawu Umowy/Umowy zlecenia i Zamknij aktywne umowy. W tym celu wybierz prawym przyciskiem myszy polecenie Zamknij transakcję.
Przy aktywnej, otwartej umowie widnieje ikona otwartej książki.
2. Przejdź do Danych kadrowych pracownika do Zestawu ZUS/Dane rejestracyjne/Zgłoszenie ZUA/ZZA i zweryfikuj, czy zgłoszenie jest zamknięte.
Jeżeli nie, zrealizuj w kalendarzu pracownika zdarzenie Wyrejestrowanie ZWUA:
ZUS ZWUA Wyrejestrowanie z ubezpieczeń
3. Przejdź u pracownika na zakładkę Wzorce i sprawdź, czy wszystkie wzorce są zamknięte. Jeżeli wzorzec jest otwarty, wprowadź datę "do".
____________________________________________________________________________________________________________
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji