Informujemy, że wersja Microsoft SQL Server 2016 w programach linii Symfonia, Symfonia ERP, Symfonia ERP Kadry i Płace i Symfonia R2Płatnik będzie wspierana do końca listopada 2024 roku.
Dlaczego kończymy wsparcie dla Microsoft SQL 2016?
Symfonia rezygnuje ze wsparcia SQL Server 2016 w trosce o klientów. Na nowych wersjach SQL Server można zastosować rozwiązania i ulepszenia, które znacząco przyspieszają pracę i bezpieczeństwo naszych aplikacji.
MS SQL Server 2016 nie jest rozwijany od 13 lipca 2021 r., a jego rozszerzone wsparcie kończy się 14 lipca 2026 r. Więcej o cyklu wsparcia produktów MS SQL Server znajduje się TUTAJ
Co to oznacza dla użytkowników oprogramowania Symfonii?
Dla użytkowników oprogramowania Symfonii oznacza to, że od dnia 1 grudnia 2024 roku Symfonia zaprzestanie testowania, udzielania porad oraz rozwiązywania bieżących problemów wynikających z działania naszych aplikacji we współpracy z silnikiem bazodanowym Microsoft SQL Server 2016.
Wersje produktów wydane po 30 listopada 2024 roku nie będą współpracowały z wersją silnika bazy danych Microsoft SQL Server 2016 (konwersja bazy danych nie będzie możliwa).
Od 1 grudnia 2024 wspieranymi wersjami będą: Microsoft SQL Server 2017, Microsoft SQL Server 2019, Microsoft SQL Server 2022.
Jak uzyskać wsparcie w instalacji i konfiguracji Microsoft SQL Server?
Instalacja samodzielna
Każdy użytkownik może przeprowadzić instalację samodzielnie. Podczas instalacji zalecamy skorzystanie z poniższych instrukcji:
Instrukcja aktualizacji Microsoft SQL Server dla programów Symfonii
Instrukcja aktualizacji Microsoft SQL Server dla programów R2Płatnik
Pamiętaj! Wykonaj kopię bezpieczeństwa wszystkich baz danych przed rozpoczęciem aktualizacji. Samodzielna instalacja Microsoft SQL Server wymaga podstawowej wiedzy w tym zakresie. |
Instalacja przy wsparciu konsultantów z zespołu usług profesjonalnych Symfonii
W celu zamówienia usługi prosimy o kontakt pod numerem telefonu 22 455 56 00 wew. 3 lub kontakt bezpośredni z dedykowanym opiekunem handlowym.
Instalacja przy wsparciu partnerów Symfonii
Lista naszych rekomendowanych partnerów dostępna jest na stronie https://symfonia.pl/partnerzy
Czy Zespół Wsparcia Technicznego Produktu pomaga w instalacji i konfiguracji Microsoft SQL Server?
Zgodnie z zasadami wsparcia i zakresem usług wsparcie techniczne podczas instalacji i konfiguracji aplikacji dostawców zewnętrznych, jest świadczone odpłatnie, poprzez autoryzowanych partnerów Symfonii oraz konsultantów w zespole usług profesjonalnych Symfonii.
Instrukcje aktualizacji:
Instrukcja aktualizacji Microsoft SQL Server dla programów Symfonii
Instrukcja aktualizacji Microsoft SQL Server dla programów R2Płatnik
Najczęściej zadawane pytania:
- Jak sprawdzić jaką obecnie posiadamy wersję Microsoft SQL Server?
- Jakie są różnice pomiędzy wersją SQL Server 2016 z wersją SQL Server 2019?
- Jakie są różnice pomiędzy wspieranymi wersjami SQL Server 2017, 2019, 2022
- Mam wersję SQL 2017 w instrukcjach podają Państwo wersje SQL 2019 oraz SQL 2022 czy ze względu na komunikat muszę coś z tym robić?
Nie, powyższa wersja jest w dalszym ciągu wspierana. - Czy po aktualizacji silnika MS SQL na serwerze będę musiał wykonywać jakieś dodatkowe czynności w programie?
Nie, po przeprowadzeniu aktualizacji, bazy danych powinny działać tak jak przed wprowadzeniem zmiany. - Czy aktualizacja może mi uszkodzić bazy danych?
Operacja powinna przebiec bezbłędnie. Jednakże nie jesteśmy w stanie określić wszystkich scenariuszy. Dlatego ze względów bezpieczeństwa przed całym procesem należy wykonać kopie bezpieczeństwa wszystkich baz danych, poniżej instrukcje wykonania kopii:
- przy pomocy SSMS
- Symfonia ERP Administracja
- Symfonia Handel - Jakie są edycje Microsoft SQL Server?
- Microsoft SQL Server Express
- Microsoft SQL Server Developer
- Microsoft SQL Server Standard
- Microsoft SQL Server Enterprise - Jakie są wymagania techniczne Microsoft SQL Server 2017, Microsoft SQL Server 2019, Microsoft SQL Server 2022?
_____________________________________________________________________________________________
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy, który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji
_____________________________________________________________________________________________