Problem:
Komunikat wskazuje na konkretny plik bazy danych informując, że nie może go rozpoznać.
Najczęściej komunikat pojawia się wówczas, gdy w programie zainstalowanym jako instalacja typowa zostanie odtworzona kopia bazy danych, która była wykorzystywana w instalacji specjalnej z użyciem systemu Pervasive, lub posiadając system Pervasive w starszej wersji odtworzy się lub podłączy bazę, która zarządzana była wersją nowszą Pervasive'a.
Zdarza się również, że wskazany w komunikacie plik przypadkiem został nadpisany pod tą samą nazwą plikiem, który nie jest bazą danych.
Rozwiązanie:
Należy upewnić się, czy baza nie była wcześniej zarządzana wyższą wersją Pervasive'a i w razie potrzeby zaktualizować posiadany system Pervasive, lub otwierać bazę w środowisku, gdzie odpowiednia wersja jest zainstalowana.
Jeśli powyższe nie wystąpiło, można sprawdzić, czy plik nie jest przypadkiem zwykłym plikiem tekstowym o nazwie i rozszerzeniu pliku bazy danych, ponieważ w historii takie przypadki się zdarzały. Wówczas należy odtworzyć kopię całej bazy danych.
Nie należy odtwarzać kopii pojedynczych plików bazy, ponieważ grozi to zachwianiem integralności danych. |