Jeżeli masz wprowadzone numery rachunków bankowych w firmie oraz u pracowników i chcesz rozpocząć przygotowywanie elektronicznych przelewów bankowych zweryfikuj uprawnienia dotyczące obsługi e-Przelewów.
Krok 1. Weryfikacja licencji dla e-Przelewów (EPF)
Sprawdź, czy masz wprowadzoną licencję do modułu e-Przelewy.
W tym celu w programie Symfonia ERP Kadry i Płace wejdź do okna Administracja\Licencje.
Po lewej stronie okna znajduje się lista wprowadzonych licencji do programu.
Aktywna licencja do modułu e-Przelewy pozwala na skorzystanie z możliwości wysyłania elektronicznych przelewów bankowych.
Numer seryjny dla licencji e-Przelewy to EPF-XXXXXX
Ustaw się na licencji dla EPF i po prawej stronie okna zweryfikuj Szczegóły licencji
|
Szczegółową instrukcję wprowadzenia i aktywowania licencji znajdziesz w dokumencie Aktywacja Symfonia ERP Kadry i Płace |
Krok 2. Nadanie uprawnień do modułów
Kolejnym krokiem jest nadanie prawa do modułu e-Przelewy oraz Repozytorium Dokumentów.
2.1. Wejdź do okna Administracja\Użytkownicy. i po lewej stronie okna wybierz Użytkownika, któremu chcesz nadać uprawnienia.
2.2. Po lewej stronie okna zaznacz Użytkownika, któremu chcesz nadać uprawnienia i przejdź na zakładkę Prawa do modułów.
2.3. Wybierz przycisk Edytuj i zaznacz dostęp do modułów e-Przelewy i Repozytorium Dokumentów.
2.3. Zapisz zmiany i przejdź na zakładkę Prawa efektywne.
|
Na liście Praw do modułów widoczne są tylko te moduły, do których zostały wprowadzone licencje oraz Repozytorium Dokumentów, które jest nielicencjonowane. |
Krok 3. Nadanie szczegółowych praw efektywnych.
Na zakładce Prawa efektywne znajdują się szczegółowe prawa dla użytkownika do wykonywania poszczególnych operacji w programie.
3.1. Znajdź sekcję Prawa modułu: Repozytorium Dokumentów\Rodzaj: Uprawnienia e-Przelewy
3.2. Nadawanie praw do poszczególnych operacji polega na włączeniu opcji Edytuj i przełączeniu znaczników w kolumnie Dostęp na wybranych prawach dla danego użytkownika.
3.3. Po zaznaczeniu praw do poszczególnych operacji potwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.
Krok 4. Nadanie uprawnień do rachunków bankowych.
4.1. Przejdź na zakładkę Prawa do rachunków bankowych, która znajduje się za zakładką Prawa do modułów. Jeżeli nie widzisz tej zakładki, to zmaksymalizuj widok okna Użytkownicy.
4.2. Wybierz przycisk Edytuj i zaznacz dostęp do odpowiedniego rachunku bankowego.
4.3. Zapisz zmiany.
Ważne!
Prawa nadane użytkownikowi będą aktywne po kolejnym zalogowaniu się do firmy. Możesz wykorzystać opcję Firma\Zmiana użytkownika i zalogować się ponownie.
Krok 5. Oznaczenie rachunku bankowego jako elektroniczny.
Aby móc wykonywać przelewy dla pracowników lub dla firmy, rachunek bankowy firmy musi zostać oznaczony jako elektroniczny.
Z menu Funkcje wybierz Kartoteki, a następnie Słowniki. Po lewej stronie okna zostanie wyświetlona lista słowników dostępna w programie. Znajdź i zaznacz słownik Rachunki bankowe firmy.
Po prawej stronie okna w odpowiednim rachunku bankowym zaznacz opcję Elektroniczny i Zapisz zmiany.
Oznaczenie rachunku bankowego firmy jako Elektroniczny możliwe jest również do zaznaczenia bezpośrednio w sekcji Ustawienia/Repozytorium Dokumentów w szczegółach danego rachunku bankowego.
Krok 6. Konfiguracja rachunku bankowego firmy w sekcji Repozytorium Dokumentów
Przejdź do okna Ustawienia\Repozytorium dokumentów\Rachunki bankowe.
Po prawej stronie okna znajduje się listą rachunków bankowych dla firmy. Po zaznaczeniu na liście rachunku bankowego w dolnej części okna prezentowane są szczegóły oraz uprawnienia użytkowników do danego rachunku bankowego.
Dla rachunku oznaczonego jako Elektroniczny konieczne jest wybranie odpowiedniego systemu bankowego.
6.1. System bankowy.
W pozycji System bankowy wybierz odpowiedni rodzaj systemu bankowego, który jest wykorzystywany przez Twój Bank. System bankowy określa sposób współpracy z bankiem, między innymi formaty wymiany plików bankowych (format generowanych przelewów oraz importowanych wyciągów).
|
Listę dostępnych rodzajów systemów bankowych wykorzystywanych w programie Symfonia ERP Kadry i Płace można sprawdzić w dokumentacji znajdującej się w Pomocy Online. |
6.2. Lokalizacja zapisu przelewów i wyciągów bankowych.
Ustaw albo sprawdź ścieżkę dla folderu wyciągów oraz folderu przelewów. Ścieżka zawiera informację o katalogu, w którym zapisywane będą wyciągi bankowe oraz paczki przelewów bankowych tworzonych przez użytkownika w programie Symfonia ERP Kadry i Płace.
|
Pamiętaj! Po wprowadzeniu ustawień można w programie Symfonia ERP Kadry i Płace wykonać raport Przelewy z zaznaczoną opcję Utwórz e-Przelew. |
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.