Dlaczego u pracownika na zakładce Płace / Wynagrodzenie nie jest naliczony Ekwiwalent za urlop pomimo zrealizowania zdarzenia Ekwiwalent za urlop w kalendarzu pracownika?
Odpowiedź
Prawdopodobnie nie został utworzony w danym miesiącu okres płacowy, na którym rozlicza się Ekwiwalent za urlop. Ekwiwalent za urlop można rozliczyć w okresie pomocniczym na szablonie Ekwiwalent za urlop lub w okresie Podstawowym.
Rozliczanie ekwiwalentu za urlop w okresie podstawowym.
Jeżeli chcesz rozliczyć Ekwiwalentu za urlop w okresie Podstawowym - przejdź do edycji tego okresu.
Sprawdź na zakładce Rozliczanie czy jest wzorzec Ekwiwalent za urlop z czerwoną "flagą". Wzorce rozliczające się okresie ułożone są alfabetycznie. Jeżeli nie ma tego wzorca, a chcesz rozliczyć Ekwiwalentu za urlop w okresie Podstawowym, to dodaj wzorzec przyciskiem [+] Wzorzec.
W kolejnym oknie Przyporządkowanie pracownika do wzorców kadrowo-płacowych rozwiń katalog wzorców 05 Urlopy, zasiłki, zaznacz wzorzec Ekwiwalent za urlop i dodaj go przyciskiem Dodaj, a następnie Zamknij okno wyboru wzorca.
Wzorzec Ekwiwalent za urlop pojawi się na liście, ale jeszcze bez czerwonej "flagi". Kliknij przed nazwą wzorca - wówczas pojawi się czerwona "flaga".
Odśwież i Zapisz zmiany w definicji okresu.
Rozliczanie ekwiwalentu za urlop w osobnym okresie.
Jeżeli chcesz rozliczyć Ekwiwalent za urlop w oddzielnym okresie utwórz nowy okres na podstawie szablonu listy płac Ekwiwalent za urlop.
![]() |
Pamiętaj! Jeżeli Chcesz rozliczać Ekwiwalent za urlop w osobnym okresie, sprawdź i upewnij się, że wzorzec Ekwiwalent za urlop nie występuje na liście wzorców rozliczanych w okresie podstawowym. |