Dla potrzeb ewidencji faktu dokonania korekty podatku naliczonego należy skorzystać z rejestru VAT zdefiniowanego jako Korekta korekty VAT z tytułu niezapłaconych zobowiązań.
Wprowadzając dokument zwiększający podatek naliczony z tytułu niezapłaconych zobowiązań, należy zarejestrować go wyłączenie w rejestrze VAT. Dlatego wprowadzając ten dokument należy wyłączyć zakładkę Księga oraz Płatności. Szczegóły poniżej:
- Wejdź w menu Księga->Nowy zapis
- W polu Numer dowodu wpisz numer korygowanego dokumentu zakupu
- W polu data wystawienia oraz data zakupu wskaż daty z pierwotnego dokumentu
- Pole data odliczenia uzupełnij ręcznie. Data winna odpowiadać dacie okresu sprawozdawczego, w którym nastąpiła płatność zobowiązania
- Wskaż kontrahenta
- Dodaj opis zdarzenia
- Wybierz rejestr – Korekta korekty VAT z tytułu niezapłaconych zobowiązań
- Wprowadź kwotę netto
- Pod przyciskiem Zapis – odznacz Płatności oraz Księga i wybierz OK
- Zaksięguj dokument
Wartość korekty zostanie uwzględniona w deklaracji JPK_V7 w pozycji 47.
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności
__________________________________________________________________________________________________________