Pytanie:
W jaki sposób w programie Symfonia ERP Kadry i Płace wprowadzić okresy urlopu bezpłatnego, który był wykorzystany u poprzedniego pracodawcy i ma nie wchodzić do żadnych staży?
Odpowiedź:
Okresy urlopów bezpłatnych, które nie mają wchodzić do staży można uzupełnić w Danych Kadrowych pracownika, w zestawie: Przebieg zatrudnienia u innych pracodawców. W tym celu należy podzielić okres zatrudnienia na okresy pracy i urlopu bezpłatnego, aby odpowiednio wskazać jaki zakres dat wchodzi do urlopu, czy dodatku stażowego a jaki nie wchodzi do stażu.
Przykład:
Pracownik zatrudniony u obecnego pracodawcy od stycznia 2021 roku. Dostarczył świadectwo pracy od poprzedniego pracodawcy, u którego pracował od stycznia do grudnia 2020, w którym jest zawarta informacja o urlopach bezpłatnych w okresach od 01.04 do 15.04 oraz od 10.07 do 31.07.
W takim wypadku przebieg zatrudnienia u tego pracodawcy można uzupełnić w następujący sposób:
Rozdzielić wiersze na daty, w których była praca odrębnie od dat, w których był urlop bezpłatny.
W datach urlopu bezpłatnego w pozycji wchodzi do wymiaru stażu ustawić wartość nie wchodzi.