Odpowiedź
W programie Symfonia ERP Kadry i Płace nie ma odrębnego mechanizmu rozpoczynania nowego roku.
Należy jednak zwrócić uwagę, aby pracownicy mieli wygenerowane nowe limity urlopu i dni wynagrodzenia chorobowego na rok 2025. Bilanse urlopowe i bilanse chorobowe będą wygenerowane w styczniu.
Przy pierwszym logowaniu do bazy w styczniu 2025 należy wykonać procedurę generowania zdarzeń, bilansów i rozliczeń, która jest wywoływana akceptacją komunikatu, który pojawi się po zalogowaniu do firmy.
Jeżeli chodzi o okresy płacowe to wystarczy dodać kolejny okres płacowy zgodnie z terminem wypłaty. Jeżeli wynagrodzenie za grudzień 2024 będzie wypłacane w styczniu 2025 to okres płacowy należy utworzyć jako okres z rozliczeniem listy płac jeszcze grudzień 2024 oraz oznaczenie dla miesiąca ZUS i podatku dochodowego jako miesiąc styczeń 2025 [KIP] Okresy płacowe w Symfonia Kadry i Płace
Jeżeli wynagrodzenie za styczeń 2025 będzie wypłacane w styczniu, to okres płacowy należy utworzyć jako kolejny okres z rozliczeniem listy płac, ZUS i podatku dochodowego jako miesiąc 1 - 2025. [KIP] Okresy płacowe w Symfonia Kadry i Płace
Aktualna wersja programu Symfonia ERP Kadry i Płace to wersja KIP 2024.h, w której jest dodany nowy formularz PIT-8R(14) [KIP] Wydanie uaktualnienia Symfonia ERP Kadry i Płace 2024.h
PIT-11(29) nie uległ zmianie i obowiązuje ten sam wzór.
Za rok 2024 obowiązują następujące wersje formularzy:
PIT-11(29), PIT-4AR(13), PIT-8AR(14), IFT-1/IFT-1R(17).
Uwaga!
IFT-1/IFT-1R(16) ma zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od 1.01.2022 r.
Aktualna wersja programu Symfonia ERP Kadry i Płace 2024.h zawiera formularze PIT-11(29), PIT-4AR(13), IFT-1/IFT-1R(16) oraz nowy formularz PIT-8R(14).
O terminie wydania aktualizacji zawierającej IFT-1/IFT-1R(17) poinformujemy później.
Zachęcamy do zapoznania się ze specjalną sekcją instrukcji dotyczących wystawiania deklaracji PIT.
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności