W programie Symfonia ERP Kadry i Płace nie ma raportu ZUS IWA.
W celu uzyskania odpowiednich danych kadrowych do przygotowania druku ZUS IWA, możemy
zaproponować Państwu wykonanie następujących czynności:
- Utworzenie zestawu elementów z elementem obrazującym czy pracownik był zgłoszony do
ubezpieczenia wypadkowego i wydruk raportu Dane kadrowe pracowników. - Utworzenie raportu pokazującego, który z pracowników był nieobecny z powodu wypadku –
na podstawie zdarzenia Wypadek przy pracy. - Utworzenie karty wynagrodzeń pokazującej, naliczenie składki na ubezpieczenie wypadkowe.
Proszę zwrócić szczególną uwagę, gdy:
- u pracownika może nie być uzupełnione zgłoszenie w Kadrach i Płacach, a pracownik był zgłoszony w programie Płatnik. Wówczas program nie posiada informacji, że osoba została zgłoszona do ubezpieczenia wypadkowego. Jeśli pracownikowi naliczono składkę to wówczas będzie składka wykazana na karcie wynagrodzeń pomimo braku zgłoszenia w Kadrach i Płacach.
- pracownik był zgłoszony do ubezpieczenia wypadkowego i taka informacja jest w Kadrach i Płacach, a był nieobecny cały miesiąc, wówczas nie będzie naliczona składka na ubezpieczenie wypadkowe.
1. Zestawienie pracowników zgłoszonych do ub. wypadkowego
Skorzystaj z instrukcji [KIP] Raport Dane kadrowe pracowników - tworzenie nowego zestawu elementów, podgląd i wydruk raportu
Do nowego zestawu ZUS IWA w oknie Dodawanie elementu kadrowo-płacowego, wybierz zakładkę Kategorie i rozwiń Elementy kadrowe zgrupowane. W katalogu Elementy kadrowe zgrupowane rozwiń element Obowiązkowe ub. Społeczne i zdrowotne i wybierz ub. wypadkowe obowiązkowe?
W oknie Pracownicy wybierz okres Grudzień podstawowy. Zaznacz główny katalog pracowników i status Wszyscy. Podczas wydruku raportu Dane kadrowe pracowników wybierz zakres dat na cały rok kalendarzowy oraz wskaż nowo utworzony zestaw.
2. Zestawienie pracowników, którzy mieli wypadek w pracy
Skorzystaj z instrukcji [KIP] Raport wystąpienie zdarzeń z grupy Nieobecności
Jako zdarzenie wybierz z katalogu zdarzeń Nieobecności\Choroby\ Wypadek przy pracy.
Wykonaj raport Wystąpienie zdarzeń z zakresem dat na cały rok kalendarzowy.
3. Karta wynagrodzeń ze składką na ub. wypadkowe
W oknie Pracownicy wybierz okres Grudzień podstawowy. Zaznacz główny katalog pracowników i status Wszyscy. Wykonaj raport Karta wynagrodzeń. W parametrach wydruku zaznacz następujące opcje:
Zestawienie składników - Zestawienie łączne składek ZUS
Grupuj okresy - wg miesiąca bazowego lub ZUS (wg własnych potrzeb)
Prezentacja w układzie - Listy pracowników \\ Tylko podsumowania i Wykazuj pracowników na podsumowaniu - da wydruk łącznej kwoty składek za cały rok dla każdego pracownika oddzielnie.
Eksport do Excela - ułatwi dalsze prace z zestawieniem.
W wygenerowanym raporcie odszukaj element składka na ubezpieczenie wypadkowe.
Możesz również utworzyć specjalny zestaw tylko z tym jednym elementem na podstawie instrukcji:
[KIP] Tworzenie własnego zestawu składników do raportu Karta wynagrodzeń
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.