W szczególnych przypadkach uzasadnionych rozpoznaniem problemów występujących u klienta lub podejrzeniem uszkodzenia plików konsultant może poprosić o przesłanie kopii bezpieczeństwa bazy danych w celu wykonania jej diagnozy i ewentualnej naprawy, w takim przypadku wysyłana jest wiadomość email, w której znajduje się link, który należy wybrać w celu przejścia do bezpiecznej możliwości dołączania plików:
Po wybraniu linku pojawia się okno, w którym należy uzupełnić kontaktowy adres email oraz wskazać z dysku twardego pliki, które mają zostać przesłane:
Plik wybrany do przesłania musi zostać załadowany do 100% zanim wybierzemy opcję Wyślij:
Wybranie opcji Wyślij przed zakończeniem ładowania pliku, lub zamknięcie okna ładowania spowoduje, że plik nie zostanie wysłany.
Drugą opcją załadowania pliku jest przeciągniecie bezpośrednio z katalogu do przeglądarki z formatką:
|
Kopie bezpieczeństwa baz danych dla programów pracujących z silnikiem baz danych SQL (takich jak Symfonia Finanse i Księgowość, Symfonia Kadry i Płace, Symfonia ERP) standardowo odkładane są w folderze Backup w lokalizacji z zainstalowanym SQLem:
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL13.SAGEPL - Domyślna ścieżka w przypadku serwera SQL dołączonego wraz z oprogramowaniem Symfonia Kopie zawierają nazwę firmy, datę i godzinę wykonania, oraz typ pliku. |
|
Kopie bezpieczeństwa baz danych dla programów pracujących z silnikiem baz danych PSQL (programy z linii produktowych Symfonia 2.0 oraz Symfonia Start 2.0) standardowo są zapisywane w lokalizacji: |
![]() |
Ważne! Przesłana baza (nie tylko sam plik) powinna być zabezpieczona hasłem na koncie administratora (chyba, że uszkodzenie bazy nie pozwala na jego nadanie). |
Hasło do bazy danych dla programów Symfonia Finanse i Księgowość, Symfonia ERP Kadry i Płace oraz Symfonia ERP nadaje się po zalogowaniu do firmy poprzez wybranie zakładki Administracja -> Zmiana hasła
W przypadku programów z linii produktowych Symfonia 2.0 oraz Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość po zalogowaniu do bazy bazy danych wybieramy zakładkę Firma -> Zmień hasło...
Klient, który przesłał do Symfonii bazę danych powinien również przesłać dane do zalogowania do niej w osobnej wiadomości mailowej.
Opisywana formatka może również posłużyć do przesłania plików tekstowych, lub zrzutów ekranu obrazujących problem.