Nagranie webinarium z dnia 13.07.2022 r. nt. Tych sposobów jeszcze nie znasz - tajniki programu Symfonia ERP e-Pracownik jest już dostępne.
1. Czy pracownicy bez maili służbowych (stanowiska robotnicze) mają dostęp do aplikacji i możliwość dodawania wniosków?
Tak. Mail służbowy nie jest wymagany przy dostępie do aplikacji. Bez podanego maila użytkownik będzie mógł korzystać z e-Pracownika. Są jednak takie funkcje, do których mail jest niezbędny, np. powiadomienia mailowe o statusie wniosku lub restart hasła. W takim przypadku pracownik może podać mail prywatny.
2. Co może być przyczyną, że osoby mające przypisane harmonogramy mają nieaktywne pole "Utwórz" podczas wystawiania wniosków urlopowych?
Taka sytuacja może mieć miejsce gdy próbujemy wstawić urlop w dniu, który dla pracownika jest dniem wolnym od pracy. Np. w środę pracownik ma przypisany dzień wolny jako odbiór za pracę w sobotę. Podczas wstawiania urlopu na ten dzień, pomimo tego, że to środa, aplikacja nie pozwoli wstawić urlopu ze względu na zaplanowany już dzień wolny. Taka sytuacja występuje również wtedy, gdy dzień jest ustawiony jako Roboczy, ale w edycji nie ma wskazanego zakresu godzin.
3. Czy pracownicy etatowi mają dostęp do podglądu tylko swoich danych w kartotekach?
W standardowych ustawieniach Pracownicy mają wgląd do swoich danych, natomiast Kierownicy do danych podległych sobie pracowników. Jest to jednak ustawienie podlegające edycji. Po przejściu do okna Ustawienia / Kartoteki / Lista kontaktów, w sekcji Elementy wyświetlane na liście, możemy określić kto będzie miał wgląd do jakiego elementu.
Np. po kliknięciu w element Email widzimy, że dany atrybut będzie widział tylko Pracownik.
W zakładce Role można przypisać role, dla których wartości zostaną uwidocznione.
Jeżeli w elemencie zostanie dopisana rola np. Kierownik będzie oznaczało to, że kierownicy (użytkownicy z rolą Kierownik) będą widzieli wartości na liście lub w kartotece za swoich podległych pracowników.
Jeżeli wartości elementu mają być widoczne dla wszystkich użytkowników, widocznych dla użytkownika na liście kontaktów, należy zaznaczyć opcję Pokaż element wszystkim użytkownikom (pomijając ustawienia ról).
Rola Pracownik jest domyślnie przypisana. Jeżeli użytkownicy z rolą Pracownik mają nie widzieć wartości danego elementu, należy usunąć rolę Pracownik z sekcji Role.
Dokładny opis dodawania i konfiguracji elementów w kartotekach znajduje się w instrukcji Ustawienia - Kontakty (Kartoteki) oraz [e-Pracownik] Jak utworzyć grupę elementów, które mają być synchronizowane pomiędzy programem Symfonia Kadry i Płace a aplikacją Symfonia ERP e-Pracownik
4. Jak oznaczyć osobę, która jest zastępcą?
Możliwość wskazania zastępcy zależy od konfiguracji wniosku. Jeżeli w ustawieniach zostanie zaznaczone, że zastępca jest wymagany lub opcjonalny to podczas składania takiego wniosku pokaże się dodatkowe okno Zastępca, w którym takiego użytkownika możemy wskazać.
5. Czy kalendarz z aplikacji można zsynchronizować z Outlookiem?
Tak. Po zatwierdzeniu wniosku, w jego podglądzie pokaże się kod QR Dodaj do kalendarza.
6. Czy widok kolumn w kartotekach uzależniony jest od tego co zaznaczymy w konfiguracji? Czyli może być to bilans urlopowy lub badania okresowe?
Tak. Dodanie widoku na inne elementy opisane jest w artykule [e-Pracownik] Jak utworzyć grupę elementów, które mają być synchronizowane pomiędzy programem Symfonia Kadry i Płace a aplikacją Symfonia ERP e-Pracownik
7. Czy jest możliwość zaimportowania rocznych RMUA?
Aby zaimportować pliki z RMUA pracowników, należy posiadać uprawnienie do Tak. Aby zaimportować pliki z RMUA pracowników, należy posiadać uprawnienie do Dokumenty - Import deklaracji
W celu poprawnego importu nazwy importowanych plików muszą rozpoczynać się od Nazwiska i imienia po spacji. Koniec imienia wyszukiwany jest po odnalezieniu znaku "-".
Plik musi zawierać dalej w nazwie słowo RMUA.
8. Jak wygląda w aplikacji planowanie i rozliczanie czasu pracy w systemie równoważnym? Czy czas pracy synchronizuje się z Symfonią KiP?
W e-Pracowniku, w oknie Kalendarz / Tabela / Harmonogramowanie, po przejściu do Konfiguracji schematu systemu czasu pracy można ustalić jaką pracownik będzie miał maksymalną normę dobową oraz normę tygodniową. W takim przypadku można ustawić maksymalną normę dobową np. na 12 godzin.
Czas pracy przenosi się z Kadr do e-Pracownika. Jeżeli ma się przenosić również w drugą stronę to należy przejść do okna Menadżer zadań / Konfigurowanie zadań i dodać nowe zadanie np. Eksport harmonogramów.
9. Jak wysłać pracownikowi pasek płac?
Jeżeli w e-Pracowniku korzystamy z zakładki Płace, a pracownicy mają nadane prawo do jego podglądu to nie ma konieczności oddzielnego wysyłania pasków. Jeżeli osoba z nadanym prawem do importu pasków pobierze je do aplikacji, to pracownicy po zalogowaniu będą mogli podejrzeć swoje wynagrodzenie w zakładce Płace. jest to wyjaśnione w instrukcji:
10. Jeżeli w zbiorczym pliku np. z PIT-11 są osoby, które nie są użytkownikami aplikacji, to czy dla użytkowników PIT-y zostaną zaczytane? Czy import zakończy się błędem?
W takiej sytuacji pliki dla użytkowników, którzy są w aplikacji zaczytają się poprawnie. Błąd pokaże się tylko przy osobie, która nie ma w aplikacji swojej kartoteki. Np. w aplikacji nie ma użytkownika Nowotarski Antoni. Wczytując pliki zbiorczo poprawnie zaczytały się dla 4 użytkowników.
11. Czy anulowany wniosek usuwa się też automatycznie z KiP?
To zależy. Jeżeli okres płacowy jest otwarty to tak. Jeżeli natomiast okres, w którym wniosek (np. urlop) był rozliczony jest już zamknięty to synchronizacja takiego anulowanego wniosku zakończy się błędem.
12. Jak zmienić kolorystykę kafelków w kalendarzu?
W standardzie w aplikacji zobaczymy 3 kolory. Biały - dzień pracujący, jasnoszary - dzień wolny np. sobota, ciemnoszary - niedziela. Kolory dni na kalendarzu przenoszą się z kadr. Tam też możemy dowolnie edytować kolory dni harmonogramu. Proces ten jest opisany w artykule [KIP] Jak zmienić kolor dni w kalendarzu pracownika
13. Czy na kalendarzu można ewidencjonować delegacje?
Tak. W tym celu można aktywować zdarzenie Delegacja. Opis aktywacji znajduje się w instrukcji Tworzenie nowego wniosku z możliwością rozliczania podróży służbowej (Delegacje)
Rozliczenie delegacji:
Dodawanie nowego wniosku z możliwością rozliczenia podróży służbowej (Delegacja)
Uzupełnianie przejazdów na delegacji (rozliczenia podróży służbowej)
Akceptacja czasu pracy na delegacji (Akceptacja RCP)
Akceptacja przejazdów i kosztów delegacji (rozliczenia podróży służbowej)
14. Czy osoba z uprawnieniami kierownika może ustawiać harmonogram pracy dla swoich podwładnych?
Tak, jednak żeby taka osoba mogła to robić to rola Kierownik (lub inna, którą posiada) musi mieć uprawnienia do edycji harmonogramów:
Kalendarz - Harmonogram - Import
Kalendarz - Harmonogram - Podgląd
Kalendarz - Harmonogram - Tworzenie
Kalendarz - Harmonogram - Usuwanie
Kalendarz - Harmonogramowanie - Edycja
Kalendarz - Harmonogramowanie - Podgląd
15. Czy w opcji harmonogramowania można zmienić okres rozliczeniowy na 3 m-ce?
Tak. W tym celu należy przejść do okna Kalendarz / Tabela / Harmonogramowanie. Następnie podświetlić pracownika, który ma mieć taki okres rozliczeniowy, wybrać Zarządzanie / Konfiguruj schemat systemu czasu pracy. Wybierając Rodzaj okresu rozliczeniowego można wskazać 3 miesięczny.
16. Jak włączyć tą funkcję "harmonogramowanie" wybranym pracownikom?
Rola użytkownika, któremu chcemy włączyć tą funkcję musi mieć uprawnienia odpowiedzialne za harmonogramowanie:
Kalendarz - Harmonogramowanie - Edycja
Kalendarz - Harmonogramowanie - Podgląd
Można dodać uprawnienie do istniejącej Roli lub utworzyć nową Rolę dla pracowników, którzy mają mieć tą funkcję.
17. Jak się ma harmonogram w e-Pracowniku do Symfonii? Czy zmiana w e-Pracowniku powoduje po synchronizacji zmianę w Kadrach?
To zależy. Jeżeli mamy włączone zadanie eksportu harmonogramów (pyt. 8), to przeniosą się one do Kadr. Natomiast schemat systemu czasu pracy, który ustawimy w e-Pracowniku nie będzie miał wpływu na Dane Kadrowe pracownika oraz rozliczanie nadgodzin. Te elementy wykorzystywane są obecnie tylko w e-Pracowniku. W Kadrach schemat i rozliczenie nadgodzin odbywa się na takich samych zasadach jak do tej pory Rozliczanie nadgodzin z przekroczenia średniotygodniowej normy czasu pracy KIP
18. W kalendarzu mam tylko dwie opcje Wniosek i RCP. W jaki sposób dodać to trzecie okienko?
To co użytkownik widzi w tym widoku zależy od uprawnień jego roli. Jeżeli nie widać Harmonogramu oznacza to, że Rola nie ma do niego nadanych uprawnień.
19. Czy można w harmonogramach zakładać normę czasu 8 godzin + 0,5 godz. przerwa nie wliczana do czasu pracy a więc rozkład godzin np. 8-16:30 ?
Można. W tym celu najlepiej utworzyć odpowiedni dzień w Kadrach, który po synchronizacji przeniesie się i będzie dostępny również w e-Pracowniku. Sposób tworzenia dnia z przerwą opisany jest w instrukcji Tworzenie harmonogramu czasu pracy z przerwą - KIP
20. Czy aplikacja posiada moduł delegacje?
Tak, obecnie tylko krajowe, jednak w przyszłości ma pojawić się również możliwość rozliczania delegacji zagranicznych. Opis rozliczna delegacji znajduje się w pyt. 13
21. Czy aplikacja liczy normę czasu pracy w okresie dłuższym niż miesiąc (mamy roczny okres rozliczeniowy)
Tak. W aplikacji można ustawić okresy rozliczeniowe również dłuższe niż miesiąc. Jest również możliwe ustawienie okresu rocznego. W tym celu należy przejść do okna Kalendarz / Tabela / Harmonogramowanie. Następnie podświetlić pracownika, który ma mieć taki okres rozliczeniowy, wybrać Zarządzanie / Konfiguruj schemat systemu czasu pracy.
22. Jakie zestawienia można wygenerować z aplikacji e-Pracownik?
1. W oknie Kalendarz / Ewidencja czasu pracy można wyeksportować plik z ewidencją czasu pracowników
2. W oknie Kartoteki można wyeksportować wszystkie lub wskazane dane kadrowe pracowników (te, do których mamy dostęp)
3. W oknie Wnioski możemy wyeksportować ich podsumowanie ze wszystkich lub wybranych pozycji
4. W oknie Rozliczenia możemy wyeksportować dane dotyczące: składników wynagrodzeń, delegacji, obiadów, nadgodzin, rozpisywania czasu pracy oraz godzin nocnych
5. W oknie Dokumenty możemy wyeksportować informacje z podsumowaniem kto i jaki dokument pobrał
23. Czy można ustawić dostęp do pasków wszystkich pracowników dla wskazanego użytkownika?
Nie. Jeżeli nadamy Roli uprawnienie podglądu pasków, to taki użytkownik będzie miał wgląd tylko do swojego paska oraz paska pracowników, dla których jest kierownikiem. Wgląd do wszystkich pasków posiada jedynie domyślny Admin. Użytkownik może podejrzeć wynagrodzenia z konta Admina w e-Pracowniku lub z poziomu aplikacji Kadry i Płace.
24. Czy planują Państwo aplikację mobilną do e-Pracownika?
Na chwilę obecną nie. e-Pracownik jest dostosowany do korzystania na urządzeniach mobilnych w formie strony internetowej.
25. Czy wolne za sobotę i niedziele są w harmonogramie oznaczane symbolami W5 i WN?
W standardowych ustawieniach nie. Takie dni są widoczne jako 'Dzień wolny'.
26. Jak oznaczyć kierownika, który będzie zastępował innego kierownika.
Jeżeli zastępstwo ma wystąpić w trakcie nieobecności (np. urlop) to można tak skonfigurować wniosek, żeby aplikacja umożliwiała wskazanie zastępy. Można również utworzyć oddzielny wniosek [e-Pracownik] W jaki sposób w aplikacji Symfonia ERP e-Pracownik utworzyć wniosek o zastępstwo?
27. Czy e-Pracownik współpracuje z R2płatik?
Tak.
28. Na pulpicie nie widać urlopów , jak można to ustawić?
Widok Bilansu urlopowego z okna Pulpitu zależy od ustawień poszczególnych wniosków oraz tego czy pracownik ma pobrane bilanse do aplikacji. Jeżeli ma pobrane bilanse i w dalszym ciągu nie widać okna należy przejść do ustawień wniosku i sprawdzić czy jest uzupełniona pozycja 'Bilans urlopowy element'. Dopiero jeżeli jest on uzupełniony aplikacja będzie wykazywała na pulpicie ile urlopu pozostało pracownikowi.
29. Czy schematy systemu czasu pracy w danych kadrowych w KiP mają powiązanie ze schematami w e-Pracowniku?
Nie. Te elementy wykorzystywane są obecnie tylko w e-Pracowniku. W Kadrach schemat i rozliczenie nadgodzin odbywa się na takich samych zasadach jak do tej pory Rozliczanie nadgodzin z przekroczenia średniotygodniowej normy czasu pracy KIP
30. Czy są przypomnienia np. badania okresowe, BHP.? Czy można je konfigurować?
W aplikacji e-Pracownik nie ma takiej funkcjonalności. Przypomnienia można natomiast dodawać i konfigurować w Kadrach i Płacach. [KIP] Dodawanie własnego przypomnienia
31. Jak można wyłączyć w kalendarzu pokazywanie wniosków / zdarzeń anulowanych?
Po przejściu do okna Kalendarz, w lewym górnym rogu znajduje się przycisk 'Filtruj'. Można określić jakie wnioski chcemy widzieć na kalendarzu. Aplikacja zapamięta te ustawienia.
32. Jak wyciągnąć na pasek " Kalendarz Firmowy"?
Należy nadać Roli uprawnienie: Kalendarz - Kalendarz firmy
33. Jak zgłosić sugestię rozwoju aplikacji?
Poprzez udostępniony portal Głos Klienta. Jest w nim utworzona odrębna sekcja dla e-Pracownika :)
Po co udostępniliśmy klientom serwis Głos Klienta Symfonii?
Zmiany w artykule
25.07.2022 - dodane nagranie webinarium