Po wygenerowaniu deklaracji PIT jako e-deklaracje są one dostępne w menu Kartoteki/e-deklaracje.
Wszystkie czynności w oknie Kartoteki\e-Deklaracje można wykonywać zbiorczo.
Przed podpisywaniem deklaracji zbiorczo sprawdź czy w menu Ustawienia/ Repozytorium dokumentów/ Parametry pracy zaznaczona została opcja; Wyłącz podgląd deklaracji przed podpisaniem oraz czy Twój certyfikat, którego używasz do popisywania ma ustawioną opcję pozwalającą na podpisanie wielu dokumentów przy tylko jednokrotnym podaniu PIN. W przeciwnym razie brak zaznaczenia takiej opcji może spowodować wyświetlanie opcji Podpisz przy każdym podpisywanym PIT.
Więcej szczegółów w tej instrukcji: [KIP] Jak zbiorczo podpisać e-deklaracje?
Zbiorcza weryfikacja, podpisanie i wysłanie deklaracji wygląda następująco:
- Kliknij w nagłówek o nazwie ’Za okres’, aby zaznaczyć PIT za odpowiedni rok.
- Zaznacz te PITY, które chcesz wysłać.
- Mając zaznaczone odpowiednią ilość dokumentów wybierz po kolei na górze polecenia:
Weryfikuj, Podpisz, Wyślij, Potwierdzenie.
![]() ![]() |
4. Weryfikuj- poczekaj chwilę, zwróć uwagę , czy w kolumnie ‘Poprawna’ pojawi się słowo ‘Tak’ oraz w kolumnie ‘Status’ zostanie zmieniony opis pozycji z ‘Nowy’ na pozycję ‘Poprawny’
5. Podpisz- wybierz ważny podpis, po wybraniu certyfikatu zwróć uwagę na pole Not Afer
(to pole wskazuje datę ważności wybranego podpisu)
![]() |
Następnie wybierz Dalej.
Podpisz dokumenty.
Po podpisaniu w kolumnie ‘Podpisana’ pojawi się słowo ‘Tak’ oraz w kolumnie ‘Status’ zostanie zmieniony opis pozycji z ‘Poprawny’ na pozycję ‘Podpisany’.
![]() |
6. Wyślij- w kolumnie ‘Wysłana’ pojawi się słowo ‘Tak’ oraz w kolumnie ‘Status’ zostanie zmieniony opis pozycji z ‘Podpisany’ na pozycję ‘Wysłany’.
7. Potwierdzenie- tę opcję możesz wybrać od razu po wysłaniu, jednak realnie przetwarzanie na bramce MF może trwać kilkanaście albo kilkadziesiąt godzin. Wybór tej opcji najlepiej powtórzyć za kilka godzin albo następnego dnia po wysłaniu deklaracji do US.
Wybieranie przycisku Potwierdzenie należy powtarzać dotąd aż w polu ‘ Potwierdzenie’ pojawi się słowo ‘Tak’, oraz w kolumnie ‘Status’ zostanie zmieniony opis pozycji z ‘Wysłany’ na pozycję ‘Potwierdzony’.
8. Formularz MF- ta opcja służy do wydrukowania, a także do wysłania pracownikom deklaracji PIT. Jeżeli będą drukowane deklaracje o statusie Potwierdzone to na formularzu zostanie również nadrukowany numer UPO. Opcja Formularz MF działa tylko dla PIT, które mają uzupełnioną wartość kolumny o nazwie ‘ Nazwa podatnika’. Ta opcja nie działa dla PIT 4R.
9. Informacje na temat konfiguracji programu w celu wysłania do pracowników PIT jako zabezpieczony e-mail uzyskasz pod tym linkiem: Wysyłka zabezpieczonych e-maili - FILM
10. Eksport do Excela- umożliwia przeniesienie tabeli do Excel, dzięki, której możemy otrzymać listę osób, którym wystawiono PIT.
Więcej szczegółów na temat generowania PIT znajdziesz w tych instrukcjach:
[KIP] Instrukcja wykonania deklaracji PIT jako e-deklaracja w programie Symfonia ERP Kadry i Płace
[KIP] Generowanie i wysyłanie deklaracji PIT za rok 2022 – kompendium
_________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności