Odpowiedź
W sytuacji takiego dodatkowego urlopu opiekuńczego, który jest możliwy do wykorzystania w przepisach najwcześniej od 26.04.2023 pracownik ma potrącone całe wynagrodzenie za ten dzień nieobecności.
Dedykowane zdarzenie do obsługi urlopu opiekuńczego zostało wprowadzone w wersji 2023.c.
[KIP] Wydanie uaktualnienia Symfonia ERP Kadry i Płace 2023.c
Nowy urlop opiekuńczy można zarejestrować w kalendarzu pracownika. W tym celu wybierz w kalendarzu pracownika na dole zakładkę Nieobecności > Urlopy, a następnie wskaż nazwę rodzaju nieobecności: Urlop opiekuńczy – art. 173(1) KP.
Urlop opiekuńczy można wstawić do zamkniętego miesiąca, jednego wstecz, pod warunkiem, że zamknięty okres płacowy został utworzony wersją 2023.c lub kolejną. |
W danych kadrowych w zestawie Urlopy, Zasiłki dodano nowy zestaw kadrowy Urlopy opiekuńcze, w którym są informacje o przysługujących oraz wykorzystanych dniach urlopu opiekuńczego wraz z danymi osób, na które urlop został udzielony.
Bilans urlopu opiekuńczego - art. 173(1) KP jest uaktywniany podczas pierwszej rejestracji nieobecności oraz uwzględnia (pomniejsza przysługujący wymiar) wykorzystane przez pracownika dni urlopu opiekuńczego w bieżącym roku u poprzedniego pracodawcy.
Jeśli program nie jest jeszcze zaktualizowany do wersji 2023.c to aby zarejestrować taką nieobecność można skorzystać z innego zdarzenie Nieobecność usprawiedliwiona niepłatna. Jednak ta informacja nie będzie potem zaprezentowana na wydruku świadectwie pracy.
W celu wstawienia nieobecności usprawiedliwionej niepłatnej przejdź do pracownika na zakładkę Kalendarz, wybierz dzień w którym chcesz wprowadzić taką informację, wybierz przycisk Nieobecności/ Inne zmień rodzaj nieobecności na Nieobecność usprawiedliwiona niepłatna i zapisz zmiany.
Inne zmiany wynikające ze zmian w przepisach od 2023 roku znajdują się w tej sekcji:
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności