Szanowni Państwo,
W dniu 30 września 2024 r. Google wyłączy możliwość uwierzytelniania loginem i hasłem m. in. dla kont Gmail w klientach poczty e-mail. Zmiana ta wpływa na działanie skrzynek Gmail w Symfonia eDokumenty i wymaga podjęcia działania ze strony użytkownika systemu i zmiany metody uwierzytelniania pozwalającej na skorzystanie z metody „Zaloguj się przez Google”.
Jeśli w Państwa organizacji wykorzystywany jest Google Workspace, a poczta e-mail obsługiwana jest przez Gmail prosimy o zastosowanie poniższej instrukcji do sprawnej zmiany na nową formę uwierzytelnienia klienta poczty e-mail. Jeżeli to możliwe prosimy o wykonanie zmiany niezwłocznie.
Z dodatkowymi informacjami na temat zmiany można zapoznać się na stronach Google pod linkiem.
Instrukcja zmiany metody uwierzytelniania poczty Gmail w Symfonia eDokumenty.
Krok 1. Zaloguj się do systemu Symfonia eDokumenty.
Krok 2. Otwórz moduł Poczta.
Krok 3. Jeśli wykonujesz zmianę w terminie po 29 września 2024 moduł poczta może wyświetlić komunikat o błędzie synchronizacji poczty przychodzącej i wychodzącej jak na poniższym obrazku. Zamknij komunikaty przyciskiem „OK”.
Krok 4. Przejdź do Skrzynki ⭢ Konfiguracja.
Krok 5. W nowym oknie „Moje skrzynki pocztowe” zaznacz konto pocztowe, które chcesz edytować klikając na nie, a następnie wybierz przycisk „Edytuj”.
Krok 6. W nowym oknie „Konfiguracja konta e-mail” przejdź do zakładki „Serwery”.
Krok 7. W kolumnie „Serwer poczty przychodzącej” w polu „Metoda uwierzytelniania” z listy wybierz „OAuth2”.
Krok 8. W kolumnie „Serwer poczty wychodzącej” w polu „Metoda uwierzytelniania” z listy wybierz „OAuth2”.
Krok 9. Zatwierdź zmiany przyciskiem „OK”.
Krok 10. Przeglądarka wyświetli nowe okno „Zaloguj się przez Google”, w którym wybierz swoje konto Google lub zaloguj się do niego tak jak zawsze.
Ważne! |
Jeśli powyższe okienko nie wyświetli się sprawdź, czy Twoja przeglądarka nie blokuje wyskakujących okienek: Chrome: Zezwalanie na wyskakujące okienka lub ich blokowanie |
Jeśli okienko nadal się nie pokazuje lub pokazuje się puste skorzystaj z innej przeglądarki internetowej lub skontaktuj się z administratorem Twojego komputera, ponieważ organizacja zarządzająca Twoją przeglądarką internetową może nie zezwalać na wykonanie tej operacji.
Krok 11. Po wybraniu konta lub zalogowaniu pojawi się komunikat „Ta aplikacja nie została zweryfikowana przez Google”. Kliknij odnośnik „Zaawansowane”,
a następnie „Otwórz: ready-os.com”.
Uwaga. System Symfonia eDokumenty jest w trakcie weryfikacji aplikacji przez Google po zmianie nazwy z Ready_™ oraz z Symfonia Obieg Dokumentów, stąd wydłużony proces weryfikacji aplikacji jako zaufanej przez Google.
Krok 12. Zatwierdź prośbę o dostęp do Twojego konta Google.
Krok 13. W oknie „Konfiguracja konta e-mail” w zakładce „Serwery” naciśnij przycisk „OK”. Proces zmiany konfiguracji został zakończony i możesz już korzystać ze swojej poczty e-mail.
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy, który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji