Modyfikacja artykułu: 08.01.2025 r. Dodanie rozwiązania do wersji 2024.i.
I. Opis błędu
W deklaracji PIT-4R w sekcji C program w liczbie podatników wykazuje pracowników, którzy w danym miesiącu osiągnęli przychód opodatkowany, a powinni być uwzględnieni tylko ci pracownicy, od których faktycznie została pobrana zaliczka na podatek dochodowy. Np. pracownik, który ma niski przychód opodatkowany i po zastosowaniu KUP oraz kwoty zmniejszającej podatek nie ma naliczonej zaliczki na podatek, nie powinien być uwzględniany w liczbie podatników w PIT-4R.
III. Rozwiązanie
Do czasu rozwiązania problemu prosimy o ręczne poprawienie wartości w oknie Firma na zakładce System→ Miesiące-lata. Po wybraniu zestawu PIT-4R(13) prosimy o poprawienie wartości w pozycji PIT 4R(8) poz.9 PIT 4R(13) poz.10 na odpowiednim miesiącu podatkowym i zapisanie zmian.
Ważne! |
Aby poprawić wartości w oknie Firma na zakładce System→ Miesiące-lata miesiące podatkowe muszą być zamknięte.
|
Problem zostanie rozwiązany w kolejnej aktualizacji 2024.j planowanej do wydania na przełomie stycznia i lutego 2025. Do bieżącej wersji 2024.i jest przygotowane rozwiązanie przedstawione poniżej.
III. Rozwiązanie do wersji 2024.i
Sposób wczytania rozwiązania do wersji 2024.i:
1. Wykonaj kopię bezpieczeństwa bazy
2. Zamknij program Symfonia ERP Kadry i Płace w wersji 2024.i na wszystkich stanowiskach
3. Pobierz plik z rozwiązaniem zamieszczony na końcu artykułu: 2024_i_liczba_podatnikow_PIT4R.zip
4. Rozpakuj pobrany plik.
5. Po rozpakowaniu będzie dostępny plik TempFix_348581.dll, który skopiuj do katalogu Dodatki, który znajduje się w katalogu z instalacją programu Symfonia ERP Kadry i Płace 2024.i
6. Uruchom program i zaloguj się do firmy na użytkownika z prawami administratora
7. Podczas logowania się do firmy pojawi się komunikat:
Wybierz Tak, aby wczytać rozwiązanie do bazy.
8. Aby przeliczyć wartości w zamkniętych okresach podatkowych przejdź do okna Firma na zakładkę System→ Miesiące-lata. Po wybraniu zestawu PIT-4R(13) na dowolnym miesiącu wybierz polecenie Nalicz → Wszystkie
Ważne!
Z uwagi na zabezpieczenia systemowe czasami po pobraniu pliku z Internetu we właściwościach pliku może zostać zaznaczona opcja jako plik zewnętrzny lub zablokowany.
Po pobraniu pliku proszę jeszcze sprawdzić czy na właściwościach tego pliku nie ma zaznaczonego na zakładce Ogólne opcji Ukryte lub zablokowane. Jeżeli plik byłby zablokowany trzeba zaznaczyć opcję Odblokuj.
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji
___________________________________________________________________________________