Podczas importu dokumentów do programu Symfonia 2.0 Mała Księgowość istnieje możliwość uzgodnienia danych. Operacja ta ma na celu powiązanie właściwego rejestru VAT, kontrahenta, rejestru pieniężnego z danymi przychodzącymi z importu, co przy późniejszych importach danych usprawnia pracę.
W sytuacji, gdy podczas importu dane zostały błędnie uzgodnione, możesz usunąć nieprawidłowe powiązania.
W celu usunięcia niepoprawnych lub niepotrzebnych uzgodnień wejdź w menu Funkcje > Raporty i wybierz sekcję System > Pomocnicze, gdzie znajduje się raport Kontrola uzgodnień.
Kliknij prawym przyciskiem myszy raport Kontrola uzgodnień i wybierz opcję Wykonaj raport.
Otworzy się okno Kontrola uzgodnień kontrahenta.
Z rozwijanej listy Typ uzgodnienia wybierz rodzaj uzgodnienia, dla którego chcesz usunąć powiązania.
Z rozwijanej listy Kontrahenta wybierz nazwę firmy, dla której chcesz usunąć powiązania.
|
Uwaga! W polu Kontrahenta należy wskazać nazwę firmy, do której bazy importujemy dokumenty, a nie nazwę kontrahenta z importowanego dokumentu. |
W oknie pojawią się informacje o zapisanych uzgodnieniach. W kolumnie Kod nasz widać identyfikator (skrót, numer, nazwę itp.) uzgodnionej pozycji w programie odbierającym dane. W kolumnie Kod obcy widać identyfikator (skrót, numer, nazwę itp.) uzgodnionej pozycji po stronie importowanego pliku.
W celu usunięcia uzgodnienia kliknij odpowiednią pozycję. Wybrane uzgodnienie podświetli się na niebiesko. Podświetlone uzgodnienie możesz usunąć klikając przycisk Usuń. Usunięte połączenia będzie można utworzyć na nowo przy następnym imporcie danych.
|
Pamiętaj! Przycisk Usuń powoduje usunięcie zaznaczonych uzgodnień danych. Nie powoduje to usunięcia jakichkolwiek zaimportowanych danych, a tylko informacji o połączonych pozycjach (np. zastosowanych typach dokumentów lub rejestrów VAT). |
|
Uwaga! Usunięcie np. błędnie uzgodnionych pozycji w kartotece kontrahentów nie powoduje żadnych zmian w dokumentach zaimportowanych, w szczególności nie poprawia błędnych danych kontrahenta |